Kita | Archyvas

​Baikeriai kooperuojasi – kelia spaudimą politikams ir ministrui

Tomas Juškėnas
2015-05-07 18:57
Baikerių sezono atidarymas. | Dmitrijus Radlinskas
Susiję straipsniai

„Visgi yra būdas, kaip priversti politikus nepriiminėti motociklininkus diskriminuojančius įstatymus ar bent jau susimąstyti prieš balsuojant. Jį naudoja gilesnę demokratijos tradiciją nei Lietuva turinčios šalys – tai rinkėjų spaudimas jų atstovams parlamente“, – rašoma socialiniame tinkle „Facebook“, kur baikeriai kviečia susivienyti ir sukelti spaudimą atsakingiems politikams už diskriminuojančius įstatymus motociklininkams.

Anot motociklininkų, sukurtas netinkamas teisinis reguliavimas, pagal kurį nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio įvesta prievolė motociklus eksploatuoti su žieminėmis padangomis, turi būti pakeistas.

„Toks reikalavimas perteklinis, nes motociklams tinkamų žieminių padangų nėra, o oro sąlygomis, kurioms pritaikytos žieminės padangos, motociklai nevažinėja. Jei susiklosčius palankioms oro sąlygoms motociklininkas į gatvę išvažiuoja anksčiau nei balandžio 1 d., jis tampa pažeidėju, nors oras leidžia važiuoti nekeliant grėsmės eismo saugumui“, – rašoma Seimo nariams skirtame rašte.

Pagal priimtą įstatymą motociklininkams numatyta, kad nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 dienos dalyvauti eisme privalo motociklais, „apautais“ tik žieminėmis padangomis.

Natūralu, kad daugelis motociklų tokių padangų neturi, todėl, nors lauke ir gražus oras, nepažeidžiant KET reikalavimų, išvažiuoti į gatves negali. Priešingu atveju gresia bauda nuo 28 iki 43 eurų, taip pat panaikinamas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas.

Suteikti važiavimo teisę A juosta

Tai ne visi baikerių keliami reikalavimai: susisiekimo ministro ir kitų Seimo narių prašoma atsižvelgti ir į kitus perteklinius KET reikalavimus.

„Daugelyje Europos valstybių (Graikijoje, Norvegijoje, Ispanijoje, Jungtinėje Karalystėje) motociklams leidžiama važiuoti visuomeniniam transportui skirta „A“ juosta. Taip skatinamas motociklų judėjimas, mažinamos eismo spūstys ir miestų tarša.

Daugelyje Europos valstybių motociklų naudojimas kasdieniam susisiekimui yra įvairiai skatinamas, nes motociklai nesudaro spūsčių, jų statymui reikia mažiau vietos, jie mažiau naudoja kuro ir mažiau teršia aplinką. Lietuvoje sezonas trunka itin trumpai, tad motociklų naudojimas kasdieniam susisiekimui turi būti skatinamas dar labiau“, – argumentuojama pateiktame rašte.

KET 181 punktas numato, kad „A“ raide pažymėtoje eismo juostoje gali važiuoti tik maršrutinis transportas, taksi, elektromobiliai ir automobiliai su 4 ir daugiau keleivių.

Priešingu atveju gresia bauda nuo 28 iki 86 eurų.

Siekia sukelti spaudimą – patikrins tautos išrinktuosius

Baikeriai kiekvieną motociklininką ragina atsispausdinti pateiktą raštą ir sukelti spaudimą atsakingiems politikams bei susisiekimo ministrui Rimantui Sinkevičiui. Esą tokiu būdu ne tik bus ginamos motociklininkų teisės, bet ir patikrinami tautos išrinktieji.

„Bus pademonstruota motociklininkų pozicija ir padės atsirasti nors minimaliai politinei valiai atsižvelgti į motociklininkų reikalavimus. Taip pat patikrinsime, kaip išrinktieji atstovauja mūsų interesams, ir diskriminacinių / parodomųjų sprendimų bus mažiau, o realaus situacijos gerinimo daugiau“, – skelbia baikeriai ir pateikia parlamentarų sąrašą, kuriems turi būti adresuoti keliami reikalavimai.

„Motociklininke, paspausk savo politiką!“ – skatinama šūkiu.

Susisiekimo ministerija nenusileidžia

Tai jau ne pirmas bandymas kreiptis į susisiekimo ministrą R. Sinkevičių: kovo mėnesį baikeriai pasirašinėjo peticiją. Per pusantro mėnesio ją pasirašė 1991 pilietis.

Visgi Susisiekimo ministerija ganėtinai skeptiškai vertina baikerių keliamus reikalavimus ir taikyti dviratėms motorinėms transporto priemonėms žemesnių eismo saugos reikalavimų nei automobiliams neketina.

Kaip argumentą ministerija pateikia statistiką: motociklininkų avaringumas išlieka didelis – kasmet šalies keliuose žūsta 10–15 motociklininkų (susižaloja daugiau nei 150), taip pat žūsta 5–7 mopedų ir keturračių vairuotojai (daugiau nei 100 eismo įvykiuose būna sužeisti).

Motociklininkui net 18 kartų didesnė tikimybė žūti nei lengvojo automobilio keleiviui ar vairuotojui. Ministerija pabrėžia, kad motociklai laikomi viena pavojingiausių transporto rūšių.

Susisiekimo ministerijos žiniomis, panašūs reikalavimai dėl žiemos metui skirtų padangų naudojimo galioja ir kitose Europos šalyse, pavyzdžiui, Vokietijoje esant žiemos sąlygoms tokios padangos privalomos visoms motorinėms transporto priemonėms, įskaitant L kategoriją – motociklus.

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (0)
Jūsų vardas
Jūsų nuomonė
 .