Nuo šių metų sausio 1 dienos Lietuvos komerciniams bankams perėjus prie elektroninių mokėjimų eurais erdvės, vadinamos SEPA, įmonės ir jų darbuotojai jau susidūrė su pirmaisiais nesklandumais – net parą vėluojančiais atlyginimais. Tačiau bankai tik skėsčioja rankomis ir kaltę verčia konkurentams, – rašo „Lietuvos žinios“.
Nors apie perėjimą prie naujos sistemos Lietuvos bankas visuomenę supažindino iš anksto, komercinių bankų klientai informacijos, kad nuo šių metų keisis ir mokėjimų vykdymo laikas, iki šiol nesulaukė.
Antai net oficialiame SEPA sistemą pristatančiame klipe apie tokius pokyčius neužsiminta nė žodžiu, užtat dėmesio skirta pranešti, kad atliekant pervedimus ir toliau bus galima vartoti lietuviškas raides.
Klientams palikta savo kailiu patirti, kad, pavyzdžiui, po 11 valandos pervesti pinigai gavėją gali pasiekti tik vakarop, o popiet atliktas pinigų pervedimas įvykdomas tik kitą dieną.
Dėl to nuo algos iki algos gyvenantys piliečiai susidūrė su sunkumais laiku sumokėti įvairias įmokas ar vykdyti kitus finansinius įsipareigojimus.
„Lietuvos žinių“ duomenimis, trečiadienį DNB banko sąskaitą turinčios įmonės darbuotojai, neinformuoti apie šiuos pokyčius, būgštavo dėl neįprastai vėluojančių atlyginimų – jų turėjo laukti bent 4 valandas, o kai kuriais atvejais darbuotojams atlyginimų teko laukti beveik parą.
Kol gyventojai sutrikę ieškojo vėluojančių atlyginimų priežasčių, Lietuvos bankas (LB) platino optimistinę žinią, kad visi komerciniai bankai gyventojų, įmonių ir institucijų pateiktus pirmuosius tarpbankinius atsiskaitymus pagal SEPA reikalavimus vykdė sėkmingai.