Vilnietė Eglė rodo tvarkingai į dėžutes sudėliotus čekius už įvairias prekes ir paslaugas. Moteris sako saugoti šiuos pirkimą įrodančius dokumentus išmokusi jau prieš kurį laiką.
„Net jeigu maisto produktus perkame, iškart neišmetame, nes turime tokią patirtį, mokomės iš savo draugų klaidų, būna, kad apsinuodija nekokybiškais produktais, tuomet labai paprasta įrodyti, kad tas nekokybiškas produktas pirktas pas vieną ar kitą pardavėją. O jeigu jau perkame daiktus, kurių garantinis laikotarpis 2 metai, tai būtinai”, – tikina vilnietė Eglė Mirončikienė.
Eglė pastebėjo, kad geriausiai čekiai išsilaiko tamsoje, sudėti į dėžutes arba į nuotraukoms skirtus albumus. O palikti šviesoje neįskaitomai išblukti gali ir per kelis mėnesius.
Kasos aparatų gamintojai sako, kad pardavimo čekiai beveik visur spausdinami prieš daugiau nei dešimtmetį išpopuliarėjusia terminio spausdinimo technologija, tad jų kokybė labai priklauso nuo popieriaus.
„Ši technologija turi minusą tą, kad dažnai informacija išblunka, tą pamato pirkėjai, klientai, kada jie įsigyja prekes ir po to garantiniu laikotarpio metu reikia jiems grąžinti tas prekes arba aiškintis dėl garantinių problemų”, – sako „Aspa“ direktorius Kęstutis Svidras.
Vartotojų teisių gynėjai tikina, kad aiškų, ryškų ir įskaitomą informacijos čekiuose atspausdinimą nustato valdžios išleisti nutarimai ir taisyklės. Jos reikalauja, kad atspausdintas čekis neišblukęs išsilaikytų 11 metų. Tačiau jau dabar ieškoma būdų, kaip popierinius čekius pakeisti elektroniniais.
Maksimalus prekės garantinis terminas, įtvirtintas civiliniame kodekse, yra dveji metai. Tiek laiko reikėtų saugoti ir pirkimo čekį. Geriausia, kad jo nepasiektų tiesioginiai saulės spinduliai ir drėgmė.
Plačiau – reportaže.