Bankų atliekamos operacijos ir taikomi mokesčiai kartais iš tiesų gali pasirodyti itin sudėtingi eiliniam klientui, o situaciją ypač pablogina tai, kai dėl nežinojimo banko klientas praranda dalį savo pinigų. Pasitaiko atvejų, kai net ir nedidelė pinigų suma, nuskaityta „už neaišku ką“, gali gerokai sugadinti nuotaiką.
Būtent taip nutiko vienam SEB banko klientui, kurio trumpą istoriją pavyko aptikti socialiniame tinkle. Pasipiktinęs klientas su internautais dalijosi savo karčia patirtimi, kai už pinigų pervedimą iš užsienio banko buvo nuskaitytas su pervedama suma palyginti ganėtinai didelis lėšų administravimo mokestis.
Kaip rašė SEB banko klientas, jis Stokholme nusipirko kortelę „Citybike“, kuri kažkodėl neveikė. Dėl to jam teko pirkti naują kortelę, o elektroniniu paštu buvo sutarta, kad „Citybike“ grąžins pinigus už tą kortelę, kuri neveikė.
Pinigai (17,80 euro) už neveikiančią „Citybike“ kortelę vyriškiui buvo pervesti, bet SEB bankas už lėšų administravimą atskaičiavo beveik 60 procentų visos pervestos sumos, t. y. 10,40 euro. Toks taikomas SEB banko lėšų administravimo mokestis klientui pasirodė neteisingas.
Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė, SEB banko atstovė žiniasklaidai
Šiuo atveju lėšų siuntėjas, grąžindamas lėšas už neveikiančią „Citybike“ kortelę, pasirinko mokesčių mokėjimo tipą, kai siuntėjo banko mokesčius moka siuntėjas, o gavėjo banko mokesčius moka gavėjas. Lėšų siuntėjas turėjo galimybę pasirinkti mokesčių mokėjimo tipą, pagal kurį jis gali apmokėti visus su lėšų pervedimu susijusius (ir lėšų siuntėjo banko, ir lėšų gavėjo banko) mokesčius.
Tokiu atveju klientui nebūtų buvęs taikomas lėšų administravimo mokestis SEB banke ir jis būtų atgavęs visą grąžinamą sumą. Kadangi šiuo atveju buvo grąžinami pinigai už nekokybišką paslaugą, rekomenduotume klientui kreiptis į paslaugos tiekėją su prašymu kompensuoti jam pritaikytą lėšų įskaitymo administravimo mokestį ir tokiu būdu susigrąžinti visą sumokėtą sumą.
SEB banke lėšų pervedimams, kurie yra vykdomi iš užsienio bankų (ne SEB grupės) ne nacionaline valiuta (eurais), yra taikomas 10,14 euro mokestis. Nurodytas mokestis yra mokamas eurais, remiantis SEB banko bendrosiomis paslaugų teikimo taisyklėmis, užsienio valiutą konvertuojant komerciniu negrynųjų pirkimo ir pardavimo kursu. Toks mokestis yra taikomas nepriklausomai nuo sumos, išskyrus tuos atvejus, jeigu pervedama suma yra mažesnė nei lėšų administravimo mokestis. Tuomet lėšų administravimo mokestis išvis netaikomas.
Jei mokėtojo sąskaita yra atidaryta SEB banke arba kituose SEB grupės bankuose, tokiu atveju lėšų įskaitymas į kliento sąskaitą SEB banke yra nemokamas.
Klientams, užsienyje susiduriantiems su pinigų grąžinimu, rekomenduojame pasitikslinti, kokie yra galimi pinigų grąžinimo būdai. Įmonė, esanti iš ES arba EEE šalių, gali atlikti lėšų pervedimą eurais pagal SEPA mokėjimo nurodymą – tokiu atveju lėšų administravimo mokestis būtų 0,41 euro (mokesčius moka ir mokėtojas, ir gavėjas) arba rinktis jau minėtą mokėjimo būdą, kai visus su lėšų pervedimu susijusius mokesčius apmoka siuntėjas.
Esate susidūrę su panašia situacija? Pasidalykite savo patirtimi elektroniniu paštu alfa@alfa.lt