Vilniaus laukia trys grandioziniai infrastruktūros projektai, kurie turės pagerinti susisiekimą ir sumažinti transporto spūsčių problemas tiek pačiame mieste, tiek aplinkui. Kai kurie techniniai projektai jau paruošti arba jau baigiami ir gyventojai kviečiami pateikti savo pastebėjimus.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius tikisi, kad prie grandiozinių projektų finansavimo prisidės ir valstybė, todėl, judant sparčiais tempais, šiais metas darbai gal dar neprasidės, tačiau kai kurie projektai kitais metais jau galėtų startuoti.
Trys projektai
Sostinės vadovas, be visų dabar atliekamų smulkių darbų, išskyrė tris didžiausius ir bene svarbiausius Vilniui projektus, kurie pagerins ne tik susisiekimą, tačiau sumažins transporto spūsčių.
„Iš tokių grandiozinių projektų Vilniuje išskirčiau tris artimiausius, žinoma, tarp daugybės mažesnių, tai
Taip pat, žinoma, bus ir kitų mažesnių projektų, kaip viadukų, pėsčiųjų viadukų ir panašiai“, – naujienų portalui Alfa.lt pasakojo Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Greičiausiai prasidėti galėtų Minsko pl. darbai
Mero teigimu, pagal realizavimą Minsko plento viaduko darbai galėtų prasidėti pirmiausiai.
„Minsko plento darbai galėtų prasidėti netgi greičiau nei Šiaurinės gatvės darbai. Mykolo Lietuvio gatvės darbai truputėlį vėliau nei Šiaurinė gatvė“, – pastebėjo meras.
Tiesa, nors Minsko pl. darbai galėtų prasidėti anksčiausiai, tačiau šiais metais, tikėtina, jų dar nesulauksime.
„Šiemet tai ne, nes nėra nei finansavimas skirtas, nei darbai sudėlioti. Tačiau techninis projektas jau yra baiginėjamas, ir natūralu, kadangi aplinkkelyje liko iš esmės vienintelė reguliuojama sankryža, ties kuria visą laiką yra problema – transporto spūstys. Su Susisiekimo ministerija esame kalbėję, kad darbai ten turi būti daromi, tikimės finansavimo iš ministerijos jau kitais metais, o tada atitinkamai pradėtume darbus“, – sakė R. Šimašius.
Kol Minsko plento techninis projektas baigiamas, Šiaurinės gatvės pirmojo etapo projekto darbai jau paviešinti. Remiantis Šiaurinės gatvės detaliojo plano sprendiniais, projektuojama 6 (3+3) eismo juostų (su skiriamąja juosta 2,0–5,0 m), B1 kategorijos gatvė nuo Vakarinio aplinkkelio iki jungties su Fabijoniškių g. Prie gatvės numatomi šaligatviai, dviračių takai abiejose gatvės pusėse (2 x 2 m). Kraštinės juostos skiriamos visuomeninio transporto eismui ir dešiniesiems posūkiams.
VILNIEČIAMS – NAUJA 6 EISMO JUOSTŲ GATVĖ, SUJUNGSIANTI KELIS ITIN TANKIAI GYVENAMUS RAJONUSLINKAS
Meras ragina visus gyventojus dėl Šiaurinės gatvės teikti pastabas.
„Noriu tikrai visus pakviesti dalyvauti projekto aptarime ir svarstyme, nes dabar ta stadija – aptarimas su visuomene, gyventojais, bendruomenėmis, kaip dviratininkais, nes tikrai yra niuansų. Po to bus užbaigtas projektas artimiausiu metu ir pagal grafiką judėtume toliau. Natūralu, kad tikėsimės valstybės prisidėjimo ir kitais arba 2019 metais darbai jau galėtų prasidėti“, – pastebėjo R. Šimašius.
Tolimiausiuose planuose – Mykolo Lietuvio gatvė, kuri turės sujungti Vakarinį aplinkkelį ir Mokslininkų gatvę. 2,7 km ilgio atkarpa nuo Ukmergės g. iki Mokslininkų g. turės keturias eismo juostas, dviračių takus, šaligatvius, viešojo transporto stoteles ir apšvietimo stulpus.