Kaip diena, taip ir LVŽS politikų skambi žinia tautai. Tai kovojama už amžiną embrionų įšaldymą, tai už Rusijos dvasingumo plėtrą Lietuvoje, lyg penkiasdešimties metų „dvasingos“ okupacijos būtų negana, tai prieš alkoholizmą – tokiais būdais, kurie jau ir Švedijoje bei Norvegijoje nebeveikia. Kai pristingama idėjų, atviraujama trisdešimčia tūkstančių knygų Ramūno Karbauskio draugės balsu. Naujausią bulvariniui skaitalui tinkantį pareiškimą paskelbė žaliavalstiečių Seimo narys Zenonas Streikus. Ką šis proto bokštas pasakė? Jis kilniadvasiškai apibrėžė moters paskirtį: ji turi tapti vyro „Gyvojo vandens šaltiniu“, „prie kurio jis vėl ir vėl grįžta, norėdamas papildyti jėgas. Pavargusi moteris negali padėti vyrui atsistatyti. Ji, kaip išdžiuvęs šulinys, negali numalšinti ištroškusio“.
Negi Seimo laikinojoje komisijoje „Už šeimą“ dirbantis politikas dabar sieks propaguoti Lietuvoje Rytų vedų filosofiją poezijos forma? Ne šiaip sieks, bet gal ir teiks įstatymo projektą, kuris paverstų Lietuvos moterį vyro troškulį malšinančiu šuliniu, o nuo jo gerų žodžių įpareigotų ją išsiskleisti lyg kokią rožę?
Šiai LVŽS Seimo nario „poezijai“ pritaria ir socialdemokratas (!) Zenonas Vaigauskas: „Esu linkęs užstoti bendravardį. Esu linkęs manyti, kad jis ieško abipusio sutarimo tarp vyro ir moters ir nemano, kad vyras yra tapatus moteriai. Kiekvienas yra su savo paskirtimi. Ir abiejų sąjunga papildo abu. Citatoje pasisakoma tik apie moterį ir ko iš jos tikisi vyras. Galima nuspėti, kad Zenonas neatmeta ir vyro pareigų moteriai. Aš būčiau linkęs teigti, kad cituojamas tekstas savo šaltiniu turi seną legendą: pasaulyje gyveno harmoningos būtybės – kartu vyras ir moteris. Vėliau jos buvo perskeltos pusiau ir dabar kiekviena puselė ieško savosios, kurių sąjungoje jos būtų labiausiai reikalingos vien kita. Bet išsaugotų ir savo individualumą. Aišku, galima manyti ir kitaip. Kad vyras yra tik energijos vartotojas, o moteris jos surinkėja ir akumuliatorius. Gal bandykime paklausti paties autoriaus, ką jis galvoja apie vyrą ir jo paskirtį?“
Gal Z. Vaigauskui reikėtų įsiklausyti į LSDP pirmininko Gintauto Palucko žodžius? Jo nuomonė ironiškai vienareikšmė: „Moteris turi savo paskirtį. Na, kaip virtuvės kombainas ar žoliapjovė. Ir dar ji turi funkcionuoti nepriekaištingai, kad neišdžiūtų. Šiaip, moters naudojimo instrukcijoje turbūt yra ir daugiau reikalavimų, kurių ponas filosofas-seimo narys šiuokart tiesiog nespėjo išdėstyti. Klounas iš „penkių darnų“ darželio.“
Savo Feisbuko paskyroje net konservatyvioji Seimo narė Rasa Juknevičienė sureagavo: „O tai dabar gal bus galima Seimo posėdžiuose mums megzt? Ką manai, Ingrida Šimonyte?“ Ką atsakys jos kolegė arba prezidentė Dalia Grybauskaitė, nesunku numanyti. Ypač nesunku numanyti reakcijas moterų, aštuonias ar daugiau valandų per dieną ariančių privačiose lietuviškose įmonėse, o po darbo veik dar tiek pat namuose. Pridėkite dar ir senų neįgalių mamų ar tėvų priežiūrą namuose, nes be kyšio, pasirodo, teisės į slaugą kaip ir negausi – tai nustekentai moteriai dar ir dainuoti bei piešti betrūko! Šias Lietuvos moters realijas nustelbti pakanka, anot Z. Sreikaus išminties, vyro „meilių žodžių ir jos grožio pripažinimų“ ir tada „moteris tampa minkšta, švelnia, žaisminga ir išsiskleidžia dar labiau“.
Kaip moteriai „išlikti“ minkštai, švelniai ir žaismingai, kai Lietuvoje vyraujančios politinės, socialinės, ekonominės sąlygos sunkiai leidžia moteriai bent priartėti prie Z. Streikaus patriarchališkai įsivaizduojamo moters standarto? Nebent gyventume brandaus komunizmo sąlygomis. Tačiau faktas, kad Seime iš 141 narių – tik 30 moterų, daug ką sako apie moters padėtį mūsų visuomenėje. Faktas, kad auginančiai vaikus jaunai šeimai nuolat reikia kovoti už vaikų vietą darželyje, kad nuolat tenka visokiomis rinkliavomis mokėti už nemokamą mokslą mokyklose, kai valstybės parama vaikams mizerinė, o po gimdymo moteriai reikia tuojau kibti į darbus.
Šis tekstas ironiškas, tačiau jis nėra skirtas tyčiotis iš Seimo nario patriarchalinių idėjų. Jas Z. Streikus galimai įsigijo po apsilankymo kokioje nors Lietuvos sanatorijoje, kurioje gydomi širdies ir kraujagyslių susirgimai aromaterapiniu masažu, povandeniniu masažu, kraujo valymu, toksinų pašalinimu, organizmo energetinės pusiausvyros atstatymu. (Iš VŠĮ Valstybės ir savivaldybių tarnautojų mokymo centro „Daiva“ reklamos). Už šį šarlatanizmą moka ligonių kasos, valstybė ir savivaldybės iš mūsų, mokesčių mokėtojų, kišenės. Gal koks Sveikatos apsaugos ministro pono Aurelijaus Verygos komentaras būtų ne pro šalį? Ir gal šis pakomentuotų savo partijos kolegos po-lytinę psichinę būseną?
Tegul Seimo narys savo pseudopoezija pabando nuraminti šeimos gydytoją, kuri viena atsakinga už 2 tūkst. žmonių, gaudama neadekvačiai mažą algą. Tad norint moterį paversti gyvojo vandens šaltiniu, vien tik poezijos politikoje nepakaks. Siūlau Seimo nariui įstatymais moterimis pasirūpinti taip, kad joms atsirastų laiko bent atsikvėpti.
Tokiomis aplinkybėmis ne kas kita, o paties sotaus Z. Streikaus „poezija“ tampa pasityčiojimu iš moterų ir jas supančios tikrovės.