Kita | Archyvas

​Naujos Kelių eismo taisyklės – liepto galas interpretuojantiems savaip

2014-10-07 18:23
Žiedinė sankryža. | Wikimedia Commons

Paskelbus naujas Kelių eismo taisyklių (KET) nuostatas, kurias spalio 3 dieną patvirtino Vyriausybė,  nemažai vairuotojų sudvejojo – lyg ir nieko naujo neatsirado, viskas girdėta ir sąlyginai taikyta iki šiol. Būtent, taikyta tik sąlyginai – jei vienas vairuotojas laikėsi šios nuomonės, nereiškia, kad kitam atrodė visiškai taip pat.

PATVIRTINTOS PAPILDOMOS KET NUOSTATOS

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis, komentuodamas naują KET redakciją, teigė, kad taisyklės tampa kur kas aiškesnės ir užkerta kelią įvairioms dviprasmybėms.

„Praktiškai nebelieka visiškai jokių dviprasmybių, taisyklių nebebus galima interpretuoti vienaip ar kitaip“, sakė V. Pumputis, teigdamas, kad naujos KET vairuotojams taps kur kas aiškesnės ir panaikins iki tol buvusius nežinomuosius.

Gali būti ir priešingai – kai kuriems asmenims taisyklės panaikins galimybę manipuliuoti nežinomaisiais, kai dėl nubaudimo kilo klausimų ir policijos pareigūnams.

Nuo šiol bus galima kur kas lengviau nubausti vairuotoją, kuris daugiabučio kieme užblokuos įvažiavimą ar išvažiavimą, taip pat atsiras atitinkama dviratininkų, į kuriuos anksčiau pro pirštus žiūrėjo net policijos pareigūnai, kontrolė, galų gale išspręstas amžinas klausimas – ar įvažiuojant į žiedinę sankryžą rodyti posūkio signalą, ar ne?

Turbūt pati geriausia žinia vairuotojams – greitkeliuose padidintas greitis: vasaros metu greitkeliuose lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais leista važiuoti ne didesniu kaip 120 km/h, žiemos metu – iki 110 km/h greičiu. Traktoriams ir savaeigėms mašinoms numatytas maksimalus 50 km/h greitis. Iki šiol leistinas greitis greitkeliuose atitinkamai buvo 110 km/h ir 100 km/h.

„Per 15 metų buvo atlikta tikrai daug darbų, ir kelias Vilnius–Kaunas praktiškai atitinka automagistralės statusą, nors dar šiek tiek trūksta. Pavyzdžiui, per Grigiškes, Elektrėnus anksčiau reikėjo ženkliai sulėtinti greitį, dabar galima važiuoti net nelėtinant greičio – sutvarkyti tam tikri ruožai, kelias atitinka visus saugumo reikalavimus. Manome, dėl to vairuotojai gali važiuoti šiek tiek greičiau, juolab kelio parametrai tą leidžia“, – teigė Saugaus eismo skyriaus vedėjas.

Vis dėlto, patvirtinus naujas KET, daugiau gerų žinių tikėtis neverta – likę patvirtinti punktai lengviau apibrėš, kada bus galima nubausti vairuotoją.

Nuo šiol eismo per geležinkelių pervažas reikalavimai galios ne tik vairuotojams, bet ir visiems kitiems eismo dalyviams. „Anksčiau nebuvo labai aiškiai pasakyta, kad visi eismo dalyviai turi laikytis šio punkto. Buvo kalbama apie transporto priemonės vairuotoją, bet apie kitus eismo dalyvius niekuo neužsiminta. Sankcijos bus atitinkamai patobulintos“, – komentavo V. Pumputis. KET taisyklėse sąvoka „eismo dalyvis“ – asmuo, dalyvaujantis kelių eisme (vairuotojas, pėsčiasis, keleivis).

Transporto priemonei bus draudžiama sustoti ten, kur ji trukdytų įvažiuoti ar išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės, stovėjimo vietos, garažo. „Šis projektas buvo derintas ir su Vilniaus savivaldybe, ir kitomis didžiosiomis savivaldybėmis, paprasčiausiai už pažeidimus vairuotojai labai lengvai gaus baudas. Užteks nufotografuoti ir vairuotojas bus nubaustas už stovėjimo taisyklių pažeidimus“, – pasakojo Saugaus eismo skyriaus vedėjas. Šis KET pakeitimas gali įnešti pokyčių daugiabučių namų stovėjimo aikštelėse, kai dėl vietų trūkumo automobiliai užstato vieni kitus, paliekami ant vejos, įvažiavimo, šaligatvių. Užteks kaimynui padaryti nuotrauką su ne vietoje pastatytu automobiliu ir savininkas bus nubaustas. Automobilių statymą taip pat kontroliuoja Vilniaus viešosios tvarkos skyrius ir policija.

Maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis galės naudotis ne tik lengvieji, bet ir visi automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir simboliu 4+. „Anksčiau buvo įrašyta sąvoka „lengvieji automobiliai“, tačiau yra automobiliai kaip mikroautobusai, kurie nebuvo priskirti prie lengvųjų automobilių. Lengva spragelė dabar ištaisyta“, – teigė V. Pumputis.

Transporto priemonių vairuotojai sankryžoje, kur ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, prieš pradėdami manevrą turės sustoti ir įsitikinti, ar tai saugu. „Nesustojus bus taikoma, kad pravažiuota pro draudžiamą signalą, nes pravažiuota pro draudžiamą raudonos spalvos šviesoforo signalą. Pažeidus šią nustatytą tvarką, bus baudžiama pagal ATPK 124 straipsnį“, – sakė pašnekovas. Remiantis nurodytu Administracinių teisės pažeidimų kodeksu, važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui, nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės, vairuotojams užtraukia baudą nuo vieno šimto iki dviejų šimtų litų arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo vieno iki šešių mėnesių.

Atsisakyta perteklinių KET nuostatų, kurios nėra aktualios visiems eismo dalyviams ir yra numatytos kituose teisės aktuose, – reikalavimų vairavimo mokymui, kelio ženklų, šviesoforų, kelių horizontaliojo ir vertikaliojo ženklinimo įrengimui, pareigų policijos pareigūnams ir pan. „VĮ „Regitra“ buvo klausimų, kai klausiama, koks linijos plotis, ką ji žymi ir pan. Na, vairuotojui tai visiškai nesvarbu, tai nesusiję su saugiu eismu, todėl tokių smulkmeniškų nuostatų yra atsisakoma“, – kalbėjo V. Pumputis, pasak kurio, tokiu būdu „Regitroje“ egzaminą tampa laikyti lengviau. Esą anksčiau dėl tokių klausimų ministerija gavo ne vieną priekaištą.

Pagaliau reglamentuotas posūkio signalo rodymas žiedinėje sankryžoje: įvažiuojant nerodomas, išvažiuojant rodomas. Anksčiau dėl šio klausimo ginčydavosi netgi vairavimo instruktoriai.

Numatyta, kad dviratininkai netrukdydami pėstiesiems galės važiuoti ir šaligatviais, tačiau visais atvejais pirmumo teisę turės pėstieji. Dabar dviratininkams uždrausta važiuoti per pėsčiųjų perėją, priešingu atveju gresia piniginė bauda nuo 80 iki 140 litų.

Numatyta, kad nuo 2020 m. kaip yra kitose ES valstybėse narėse automagistralę žymės ir mėlyno fono ženklai, taip pat bus visiškai atsisakyta žalių kelio ženklų (rodyklių sukti į dešinę net ir degant draudžiamam šviesoforo signalui). Pagal Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatas, kelio ženklai su turistams aktualia informacija turės būti rudo fono.

ALFA.TV REKOMENDUOJA

Rukloje vyks NATO pajėgų rotacijos ir vadovybės pasikeitimo ceremonija
Lietuva | 2 min.
G. Nausėda įvertino įtampą su konservatoriais: šiandien išgyvename visiškai kitą santykių etapą
Lietuva | 3 min.
V. Zelenskis: E. Macronas iš tikrųjų pasikeitė dėl Ukrainos
Pasaulis | 3 min.
Joninių savaitę Nidoje – literatūrinės kelionės
Kultūra | 2 min.
Pasikeitė „Iki“ tinklą valdančios bendrovės vadovė
Verslo naujienos | 2 min.
Keičiasi Vilniuje veikiančio ES lyčių lygybės instituto direktorė
Lietuva | 2 min.