Šiuo metu norint taupiai pasiekti Neringos pajūrį gali būti itin sudėtinga. Dviratininkams iki šiol draudžiama keliauti atnaujinamu pėsčiųjų ir dviračių taku bei automobilių keliu Smiltynė–Nida. Vis dėlto ribojimų nepaisančių poilsiautojų vis daugėja. Kai kurie apie dviračių tako tvarkymo darbus nė nežino, kiti rizikuoja, nes pasigenda alternatyvų.
Rekonstrukcijos pabaiga – sezono įkarštyje
Dar šių metų vasarį buvo pradėti Neringos pėsčiųjų ir dviračių tako tvarkymo darbai, kurie tęsiasi ligi šiol. Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) pateikiama informacija, kelionių dviračiais per visą Kuršių neriją dar reikės palaukti.
Kol vyksta pėsčiųjų ir dviračių tako į Neringą darbai, dėl saugumo dviratininkams nėra galimybės naudotis atnaujinama dviračių tako atkarpa nuo Smiltynės iki Juodkrantės. Taip pat poilsiautojams važiuoti dviračiais draudžiama automobilių keliu Nr. 167 Smiltynė–Nida.
Portalas Alfa.lt susisiekė su LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiuoju komunikacijos vadybininku Sauliumi Jansonu, kuris patikino, jog Neringos pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Juodkrantė tvarkymo darbai bus baigti po mėnesio. „Dviratininkų ir pėsčiųjų eismą planuojama leisti šių metų liepą“, – patvirtino LAKD atstovas.
S. Jansonas, paklaustas, kodėl dviračių ir pėsčiųjų tako ruožas buvo pradėtas tvarkyti tik šių metų vasarį, patikino, jog tai lėmė ilgai trukusios procedūros tarp institucijų ir oro sąlygos. „Visos suinteresuotos institucijos dėjo maksimalias pastangas, kad per kuo trumpesnį terminą būtų galima gauti būtinus suderinimus ir leidimus. [...]
Taip pat atkreipiame dėmesį, kad tam tikriems darbams atlikti reikalingos atitinkamos oro sąlygos, tokie darbai negali būti atliekami šaltuoju sezono metu. Taigi projekto įgyvendinimo darbai buvo iškart pradėti, kai oro sąlygos tam tapo tinkamos“, – teigė LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas ir pridūrė, jog Neringos dviračių ir pėsčiųjų tako tvarkymo darbai tęsis ir toliau.
„Dviračių tako Juodkrantė–Nida tvarkymo darbus planuojama įgyvendinti 2024 m.“, – teigė S. Jansonas.
Nors šiuo metu dviratininkų eismui Neringoje yra taikomi apribojimai, daugelis poilsiautojų to nepaiso. Feisbuko grupėje „Mūsų Neringa“ pasklido nuotraukos, kuriose įamžinti automobilių keliu važiuojantys dviratininkai. „Ta prasme... tai draudžiama ar leidžiama?“ – nusistebėjimo keliu važiuojančiais dviratininkais neslėpė įrašo autorė.
Dalis internautų pastebėjo, kad trūksta kontrolės ir dviratininkams nėra siūloma, kokiais alternatyviais būdais pasiekti Neringą. „Pas mus visko yra daug, bet kontrolės nėra. Trūksta darbuotojų ar noro?“ – svarstė feisbuko grupės „Mūsų Neringa“ narys.
„Trūko valdžiažmogių noro užtikrinti saugumą sudarant alternatyvą dviratininkams saugiau pasiekti Nidą... Kodėl pašalino greičio ribojimus, kai ir arkliui buvo aišku, kad dviratininkai važiuos?“ – nusivylimo esama situacija neslėpė kitas grupės narys.
Kiti įrašo komentatoriai atkreipė dėmesį, jog dėl informacijos stokos apie dviračių tako atnaujinimo darbus kai kurie dviratininkai savaime nepaiso nustatytų ribojimų.
„Mažai informacijos, prieš keltą irgi būtų neblogai žmonėms informacija, argi sunku. [...] Informacijos jokios – nei laikrodžio skubantiems, nei jokios svarbios informacijos apie vėją, keliones dviračiu [...]. Kažkokie marių paveiksliukai rodomi. Prieplaukos direkcijos abejingumas, ir tiek [...]“, – piktinosi feisbuko grupės „Mūsų Neringa“ narė.
Rekonstrukcija – ne savivaldybės atsakomybė
Portalas Alfa.lt susisiekė su Neringos savivaldybės administracijos atstove spaudai ir ryšiams su visuomene Sandra Vaišvilaite. Ji patikino, jog informacija apie dviračių eismo pokyčius Neringoje tikrai buvo paviešinta. „Žinia buvo paskelbta tikrai plačiai, be to, yra tai žymintys ženklai. Žinoma, visuomet informaciją galima pakartoti“, – patikino S. Vaišvilaitė.
Neringos savivaldybės atstovė taip pat patikino, jog automobilių kelias Smiltynė–Nida yra prastos būklės, todėl poilsiautojai, norintys Neringą pasiekti dviračiais, turėtų keliauti alternatyviais būdais ir nerizikuoti savo gyvybėmis.
„Krašto kelias nuo Smiltynės iki Juodkrantės yra tikrai prastos būklės ir nesaugus tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems [...]. Todėl Neringos savivaldybė norinčius keliauti dviračiais į Neringą kviečia rinktis alternatyvas, pavyzdžiui, vykti dviračiu iki Drevernos ir iš ten plaukti keltu į Juodkrantę (keltas pradeda kursuoti birželio 2 d.).
Nuo birželio 1-osios plauks laivas „Raketa“, vandens maršrutu sujungiantis Neringą (Nidą) ir Kauną. Nuo birželio 23 d. maršrutu Klaipėda–Juodkrantė–Nida plauks laivas „Benas“, – dalijosi dviratininkams skirtomis rekomendacijomis Neringos savivaldybės atstovė ir pridūrė, jog dviračių ir pėsčiųjų tako ruožo Smiltynė–Juodkrantė atnaujinimo darbai – ne savivaldybės atsakomybė. – Dviračių tako rekonstrukciją įgyvendina Lietuvos automobilių kelių direkcija, kuri ir priima sprendimus dėl eismo organizavimo [...]“, – sakė S. Vaišvilaitė.