Aktualijos | Lietuva | 2 min.

Elektromobilių Lietuvoje kasmet daugėja, bet jų dalis išlieka maža

BNS
2025 m. sausio 6 d. 07:29
Unsplash.com nuotr.
Susiję straipsniai

Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra pagerėjo.

Vis dėlto tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius ilgainiui augs  – tam postūmį duos ir JAV elektromobilių gamybos gigantės „Tesla“ atėjimas į Lietuvą.  

Anot įmonės „Regitra“, pernai gruodžio 1 dieną šalyje buvo įregistruota 15,7 tūkst. elektra varomų automobilių – 37 proc. daugiau nei prieš metus (11,5 tūkst.) ir 2,2 karto daugiau nei 2022-iais (7,3 tūkst.). Hibridinių automobilių tuo pat metu buvo 82,4 tūkst. – atitinkamai 30 proc. ir 1,7 karto daugiau.

„Tokia statistika leidžia teigti, kad elektromobilių parkas Lietuvoje nuosekliai auga. Ta pati tendencija atsispindi ir stebint hibridinius automobilius“, – komentare BNS sakė „Regitros“ Paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktorius Tautvydas Paliulis.

Preliminariais įmonės duomenimis, 2024-ųjų pabaigoje vien elektra varomi ir hibridiniai automobiliai kartu sudarė 5,6 proc. visos rinkos – 1,8 procentinio punkto mažiau nei užpernai. Be to, naujų elektromobilių skaičius per metus sumažėjo 19 proc. iki 1,9 tūkst.

Prekybos automobiliais bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius Rokas Abloževičius patvirtino, kad elektromobiliai prarado tokį didelį susidomėjimą, koks buvo prieš ketverius metus, tačiau jų pardavimai lieka stabilūs.

„Tiek naujų, tiek dėvėtų (elektromobilių pardavimai – BNS) gerokai pakritę, nes pirminis bumas Baltijos šalyse 2021-aisiais buvo maždaug 30 proc. (...). Tačiau, pernai lapkritį ji (parduodamų elektromobilių dalis – BNS) atsistojo ten, kur turi būti – 10-14 proc. rinkos dabar parsiduoda. Reiškia, jie sveikai integruojasi į bendrą rinką“, – BNS sakė R. Abloževičius.

Anot jo, pirminį elektromobilių pirkimo bumą Europoje lėmė didelis susidomėjimas ir valstybių subsidijos – dabar jie perkami „ne dėl to, kad reikia, o dėl to, kad tinka“. 

„Deals on Wheels“ vadovas teigė, kad šiemet elektromobilių pardavimai turėtų išlikti panašūs kaip pernai, tačiau įmanoma, kad tolimesnėje ateityje jie sudarys vieną didžiausių dalių bendroje rinkoje.

„Galėtų, kadangi infrastruktūra 2020 metais buvo katastrofiškame lygyje, tai dabar jau turime pakankamai neblogą situaciją, aišku, ji nėra ideali dar toli gražu. Viską lemia infrastruktūra – kiek patogu yra su elektromobiliu važinėti“, – kalbėjo R. Abloževičius.

Pasak jo, „Tesla“ atėjimas į Lietuvą taip pat turėtų padaryti teigiamą postūmį – šalyje įsikūrus „Tesla“ servisui, automobilių nebereikės vežti remontuoti į Lenkiją.

„Šiaip „Tesla“ yra gerai žinomas ir perkamas prekės ženklas, tai daugeliui anksčiau buvo vienas iš tų minusų, kad nėra serviso. Dabar jam atsiradus, manau, kad „Tesla“ dar didesnę rinkos dalį užims“, – sakė jis.

BNS primena, kad „Tesla“ pernai rugsėjį Vilniuje atidarė pirmą laikiną (angl. „pop-up“) parduotuvę šalyje. Šių metų pradžioje bendrovė planuoja jau priimti užsakymus ir atidaryti nuolatinę prekybos vietą bei lietuvišką konfigūratorių.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (0)
 .

Ralio legenda atgimsta: pirkėjai jau netrukus galės užsisakyti „Renault 5 Turbo 3E“, kurių bus pagaminta tik 1980
Transportas | 6 min.
Savivalda neturi riboti konkurencijos elektromobilių įkrovos rinkoje
Transportas | 2 min.
„Lamborghini“ kuria pirmąjį savo elektromobilį: ar jis taps galingiausiu automobiliu pasaulyje?
Transportas | 2 min.
LLRI mokesčių pakeitimais ragina netaikyti „diskriminacinių“ tarifų, verslas – prieš BVP augimą stabdantį pelno mokesčio kėlimą
Politika | 2 min.
Elektromobilis nuvažiuos daugiau nei 1000 km: „Mercedes“ su F1 inžinieriais pradėjo naujų baterijų bandymus
Transportas | 4 min.
Didžiojoje Britanijoje pernai prieglobsčio prašymą pateikė 108 000 žmonių – daugiausiai per 20 metų
Pasaulis | 2 min.
„Ignitis“ įrengs 500 naujų elektromobilių įkrovimo prieigų
Verslo naujienos | 2 min.
Uostamiesčio elektromobilių įkrovimo tinklą papildys 14 naujų stotelių
Klaipėda | 2 min.
„Kia“ atskleidė, kaip atrodys naujasis PV5 modelis, bus ir keleivinė, ir krovininė versijos
Transportas | 4 min.
Į Lietuvos rinką žengia žinomas Kinijos automobilių gamintojas, jam atstovaus „Sostena“
Transportas | 3 min.
„Porsche“ grįžta prie vidaus degimo variklių ir hibridų – elektromobiliai nepasiteisino
Transportas | 3 min.
„Telia“ už milijoną eurų įsigijo 11 elektromobilių ir 19 iš tinklo įkraunamų hibridų
Verslo naujienos | 2 min.
Ar elektromobilis jau apsimoka: ką rodo skaičiavimai ir reali patirtis?
Komentarai | 7 min.
Kiek laiko veikia elektromobiliai, kol tampa nebetinkami važiuoti
Transportas | 3 min.
G. Nausėda: norint tinkamai finansuoti diviziją reikia užtikrinti 4 proc. siekiantį ekonomikos augimą
papildyta
Politika | 5 min.
Elektromobilių įkrovimo stotelėje Vilniuje pavogti du įkrovimo kabeliai
Nusikaltimai ir nelaimės | 2 min.
Kokaino vartojimas Prancūzijoje išaugo beveik dvigubai
Pasaulis | 2 min.
Pernai elektromobilių skaičius augo 40 proc.
Transportas | 2 min.
„Tesla“ 2024 m. pristatė mažiau automobilių, nei prognozuota
Transportas | 2 min.
Europos Sąjungoje beveik pusė naujų automobilių – hibridiniai ir elektriniai
Transportas | 3 min.