Vilniaus troleibusų padangos – retai pastebimas, tačiau ganėtinai įdomus dalykas. Kokio dydžio ir kokių padangų reikia troleibusams? Kaip dažnai jas reikia keisti ir kuo jos ypatingos?
Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vedėja Gintarė Žalytė-Štarienė pateikė tam tikrus duomenis apie padangas: faktiškai įsigytų padangų skaičių bei sutarčių vertes.
Kiekvienais metais padangų pirkimo vertė skiriasi. Troleibusų padangoms yra išleidžiama dešimtys tūkstančių eurų: nuo 45 tūkst. eurų iki 108 tūkst. eurų.
Skirtingais metais buvo įvykdyti skirtingi troleibusų ir autobusų padangų pirkimai.
„Nuo 2020 m. iš viso vykdyti 6 viešieji pirkimai naujoms padangoms (troleibusams ir autobusams) įsigyti. Visų pirkimų vertė – 2 239 668,9 eurų su pridėtinės vertės mokesčiu (PVM)“, – komentavo G. Žalytė-Štarienė.
Troleibusai naudoja senas padangas
Jeigu transporto priemonė atitinka tam tikrus techninius kriterijus, tos padangos gali būti pakeistos į anksčiau panaudotas.
„Troleibusams naudojamos universalios (demisezoninės) padangos. Troleibusai yra eksploatuojami ir su restauruotomis padangomis. Eksploatuojami tik techniškai tvarkingi troleibusai su techninius parametrus atitinkančiomis padangomis“, – dalinosi informacija G. Žalytė-Štarienė.
Visuose autobusuose, tiek troleibusuose naudojamas ratlankio diametras yra R22,5. Skirtingai nei autobusuose, troleibusų naudojamos padangos gali būti platesnės: 295/80, 315/60.
Panaudotų padangų likimas
Kai Vilniaus viešojo transporto padangos nusidėvi, jos yra grąžinamos tiekėjams. Kita dalis padangų, pagal reikalavimus, yra perdirbamos.
„Didžiąją dalį nebenaudojamų padangų grąžiname jų tiekėjams, nes pagal galiojančias sutartis jie įsipareigoja priimti tiek padangų, kiek jų įsigyjame pagal sutartį. Dalis padangų, laikanti visų aplinkosauginių reikalavimų, yra utilizuojamos perkant šią paslaugą iš tokias paslaugas tiekėjų“, – rašė G. Žalytė-Štarienė.