Aktualijos | Lietuva | 2 min.

Demokratai siūlo mažinti spūstis eismo įvykių dalyviams kuo skubiau patraukiant mašinas

BNS
2025 m. kovo 15 d. 16:23
Eismas / BNS.
Susiję straipsniai

Parlamentarai imsis svarstyti Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ siūlymą įpareigoti į avariją patekusius vairuotojus kuo skubiau atlaisvinti važiuojamąją kelio dalį, jei sutariama dėl įvykio kaltininko.

Už tokias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas po pateikimo šią savaitę balsavo 102 Seimo nariai, devyni parlamentarai susilaikė, šį klausimą ketinama svarstyti balandžio pabaigoje.

Pagal pateiktą projektą, kad kai dėl eismo įvykio susidaro transporto spūstis ir jeigu jo metu nežuvo, nebuvo sužeistas žmogus, o su eismo įvykiu susiję dalyviai sutaria dėl aplinkybių ir nekviečia policijos, jie privalo užfiksuoti eismo įvykio vietą nuotraukomis ar vaizdo įrašais ir kuo skubiau patraukti transporto priemones iš kelio ruožo, kuriame susidaro transporto grūstis.

Patraukę transporto priemones, eismo įvykio dalyviai turėtų Kelių eismo taisyklių (KET) nustatyta tvarka užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

„Daugelyje Europos šalių yra tam tikra logika įkalkuliuota į įstatymus, kad jeigu (...) nežymiai apgadintas automobilis, jokios žalos asmenims nepadaryta, o tik minimali žala automobiliu, yra prievolė patraukti automobilį, jeigu susidaro spūstys ir įforminti tą įvykį, jei dalyviai sutaria, kažkur nuvažiavus į atskirą aikštelę patogiai, kad netrukdytų eismui“, – pristatydamas projektą iš Seimo tribūnos kalbėjo demokratas Tomas Tomilinas.

„Tikrai vieno automobilio apgadinimas niekaip nepateisina to, kad visas miestas vėluoja į darbą, o dar kuro, laiko, nervų sąnaudos ir taip toliau“, – pridūrė jis.

Taip pat projekte siūloma, kad tam tikruose kameromis filmuojamuose ir specialiais ženklais pažymėtuose kelio ruožuose, net ir nesutarus dėl kaltininko, būtų privalu patraukti automobilius ir tuomet laukti atvykstančios policijos.

„Pavyzdžiui, įvyksta (eismo įvykis – BNS) kokiame labai intensyviame ruože, Geležinio Vilko gatvė Vilniuje yra idealiausias pavyzdys, tas kelias iš Kauno, turbūt ne vienam iš jūsų tenka stovėti kamščiuose ten, kai būna tos techninės avarijos“, – sakė T. Tomilinas.

Pagal dabar galiojančias taisykles, jeigu eismo įvykio metu nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, sutariama dėl jo aplinkybių, nekviečiama policija, tuomet eismo įvykio dalyviai privalo deklaracijoje nubraižyti įvykio schemą, aprašyti jo aplinkybes ir duoti pasirašyti visiems incidento dalyviams.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (3)
 .