Verslas | Verslo naujienos | 4 min.

Krentant pardavimams „McDonald‘s“ svarsto apie mažesnes kainas – siūlys daugiau nuolaidų

Alfa.lt
2024 m. rugpjūčio 3 d. 16:38
Mėsainių tinklas pasiūlė nuolaidas, siekdamas susigrąžinti taupyti linkusius klientus ir politiškai angažuotus vartotojus, kurie boikotuoja „McDonald‘s“ restoranus dėl Izraelio karo Gazoje. | McDonald`s

Didžiausias greitojo maisto restoranų tinklas pasaulyje „McDonald‘s“ persvarsto kainodaros strategiją.

Pastaraisiais metais dėl aukštos infliacijos žmonės pradėjo taupyti ir tai netruko pajusti ir greitojo maisto restoranai – klientai juose apsilanko rečiau.

„McDonald‘s“ pardavimai balandžio–birželio mėn., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sumažėjo 1 proc. Tai pirmas toks nuosmukis nuo pandemijos.

Pasiūlė nuolaidų

Pardavimai mažėjo nepaisant to, kad mėsainių kompanija siūlė nuolaidas, siekdama susigrąžinti taupyti linkusius klientus ir politiškai angažuotus vartotojus, kurie boikotuoja restoranus dėl karo Gazoje.

„McDonald‘s“ vadovas Chrisas Kempczinskis teigia, kad prasti rezultatai privertė greitojo maisto milžinę išsamiai persvarstyti kainodarą.

Investuotojams jis sakė, kad kompanija, siekdama sustabdyti pardavimų mažėjimą, siūlys daugiau nuolaidų.

„McDonald‘s“ jau taiko įvairias akcijas, pavyzdžiui, JAV siūlomas kompleksas už 5 dolerius (4,62 euro), o Jungtinėje Karalystėje pietaujantys klientai už 3 svarus (3,55 euro) pasirinkti tris patiekalus.

Tikimasi, kad nuolaidos bus pratęstos ateinančiais mėnesiais. Kompanija bendradarbiauja su franšizės gavėjais dėl kitų pasiūlymų.

Atnaujinus kainodarą bendrovės akcijos pabrango daugiau nei 3 proc. C. Kempczinskis sakė, kad „McDonald's“ turi pakankamai galimybių, kad strategija veiktų.

„Mes žinome, kaip tai padaryti. Sukūrėme planą ir dirbame su savo franšizės gavėjais, kad atliktume reikiamus pakeitimus“, – sakė jis.

Išgąsdino kainos

Per pandemiją „McDonald‘s“ padidinus kainas, sulaukta itin neigiamos klientų reakcijos.

Praėjusį mėnesį kompanijos operacijų JAV vadovas atvirame laiške klientams tikino, kad socialinė žiniasklaida piešia netikslų vaizdą.

Pasak jo, dabartinė „Big Mac“ kaina JAV – 5,29 dolerio (4,89 euro) – nuo 2019 m. padidėjo 21 proc., o tai maždaug atitinka infliacijos tempą. Be to, kiti tinklo patiekalai pabrango mažiau.

Vis dėlto per pokalbį su investuotojais metu C. Kempczinskis pripažino, kad bendrovė turi ką nuveikti, kad atgautų reputaciją tarp pirkėjų.

Jis pripažino, kad dėl infliacijos kilusios kainos vertė dalį vartotojų persvarstyti pirkimo įpročius, todėl esą buvo galima laikytis atsargesnės kainodaros strategijos.

Analitikai teigia, kad „McDonald‘s“ pagrindinių patiekalų kainas padidino greičiau nei kiti rinkos dalyviai. Esą vartotojai tai žino, nes įspūdžiais aktyviai dalijasi socialiniuose tinkluose.

Ekspertų vertinimu, „McDonald‘s“ yra pirmasis iš pasaulinių korporacijų milžinų, pajutęs vartotojų išlaidų sumažėjimą, įskaitant didžiausiose rinkose, tokiose kaip Kinija.

Kainoms ypač jautrūs mažiausias pajamas gaunantys klientai, jų praradimo nekompensavo turtingesnių klientų sugrįžimas.

Boikotuoja dėl karo

„McDonald‘s“ restoranų lankomumas sumažėjo JAV ir Prancūzijoje.

Prancūzija – tik viena iš šalių, kuriose JAV prekės ženklas boikotuojamas dėl karo Gazoje ir JAV paramos Izraeliui.

Dar šių metų pradžioje „McDonald‘s“ vadovas C. Kempczinskis pranešė, kad Artimuosiuose Rytuose prie greitojo maisto restoranų rengiami protestai, todėl įmonė buvo priversta laikinai apriboti jų darbo valandas, o kai kurias – uždaryti.

Karo Izraelyje pasekmes pajuto ir kitos JAV maisto kompanijos. Pavyzdžiui, Artimuosiuose Rytuose ir kituose regionuose klientai boikotavo pasaulinį kavinių tinklą „Starbucks“.

„McDonald‘s“ pardavimų pajamos 2023 m. didėjo 10 proc. iki 25,5 mlrd. JAV dolerių (USD), o grynasis pelnas išaugo 37 proc. iki 8,47 mlrd. USD.

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (4)
 .