Aktualijos | Politika | 2 min.

Susisiekimo ministras: „e-tolling“ startavimo neatidėsime, sistema pradės veikti 2026 m.

ELTA
2025 m. sausio 16 d. 08:26
Kelias / Alfa.lt.

Elektroninės kelių rinkliavos paslaugų („e-tolling“) sistemos startavimas daugiau nebus atidedamas, ji pradės veikti 2026 m., tvirtina susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis. Anot politiko, siekiant išvengti teisminių procesų, kurie sulėtino sistemos įrengimą anksčiau, valstybės institucijos turės pačios jas įsidiegti.

„Jeigu mes judėsime tokiais pat metodais, kaip buvo daroma anksčiu, tikrai galimybių nebus. Nes jei mes eisime toliau su pirkimais, tai galimybės vėl atsidurti teisme yra 100 proc. (...) Norime padaryti, kad valstybė rūpintusi šiuo klausimu. Tai yra ne per verslą ar samdomas įmones diegti sistemą. Kaip konkrečiai tą padaryti, tai dėl to vyksta diskusijos“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ teigė E. Sabutis.  

„Pagrindinis uždavinys yra per šiuos metus išspręsti klausimą. Ir tada 2026 m. galėtume rinkti mokesčius“, – tikino jis. 

Ministras taip pat paneigė gandus, kad, šiai sistemai pradėjus veikti, bus apmokestintos visos transporto priemonės. Jis pabrėžė – tai bus taikoma tik komerciniam transportui. 

„Absoliučiai paneigiu. Fiziniams asmenims, vairuojantiems lengvuosius automobilius, niekas nepasikeis. Jiems jokių paslėptų mokesčių nebus“, – tikino jis. 

E. Sabutis priminė, kad tokia rinkliava pakeis iki dabar naudojamas vinjetes, taip apmokestinant kilometražą, o ne laiką ir į biudžetą surenkant daugiau lėšų keliams. 

„Dabar yra renkamos vinjetes, transporto registracijos mokesčiai. Tai „e-tolling“ turėtų pakeisti vinjetes ir taip turėtų būti didesnės sumos nei dabar į biudžetą. Ir jos atsiranda iš to, kad vinjetes apibrėžtos laike, o „e-tolling“ kilometraže“, – teigė jis.  

Bus plečimas apmokestinamų kelių tinklas 

Taip pat, pasak E. Sabučio, laikui bėgant bus plečiamas ir bendras apmokestinamų kelių tinklas. Jo teigimu, taip bus siekiama sustabdyti dabartinę situaciją, kai komercinis transportas tiesiog apvažiuoja mokamus kelius.

„Praplėsime valstybės apmokestinamų kelių tinklą. Tai palaipsniui kilometražas bus didelis. Ir nepavyks sunkiasvoriams automobiliams apvažiuoti mokamų kelių. Ir tai, kas vyksta dabar, kai bandoma išvengti neperkant vinječių ir važinėjant valstybiniais keliais, kurie yra neapmokestinami, tai tą norime užkardyti“, – aiškino E. Sabutis. 

Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra 19 mokamų kelių, kurių bendras ilgis siekia apie 1,7 tūkst. kilometrų. Ministerija apmokestinamų kelių tinklą planuoja plėsti trimis etapais –  pirmuoju etapu praplečiant apmokestinamų kelių tinklą 1150,6 km arba 21 keliu, antruoju – 833 km arba 16 kelių, trečiuoju – 773 km ir 19 kelių. Institucija projektuoja, kad 2024 m. surinktas kelių naudotojo mokestis sieks 69 mln. eurų, o pritaikius visus apmokestinimo etapus, būtų surenkama 111 mln. eurų.

Lietuvoje „e-tolling“ sistemą planuota įvesti nuo 2024 metų vidurio, tačiau projektas iki numatyto laiko negalėjo būti įgyvendintas. 

2023 m. gruodį Seimas priėmė sprendimą pavėlinti „e-tolling“ sistemos startą iki 2025 m. sausio 1 d. 

Šis sprendimas buvo priimtas dėl prasidėjusio teisminio proceso, nes vieną iš konkurse dalyvavusių bendrovių – Čekijos įmonė „TollNet a. s.“ iškėlė ieškinį, kuriuo prašė panaikinti „Via Lietuva“ sprendimą, kad konkursą laimėjo Vilniaus bendrovė „ProIT“, nes pastaroji įtraukta į Nepatikimų tiekėjų sąrašą.

Bylą pirmąja instancija nagrinėjęs Vilniaus apygardos teismas atmetė šį ieškinį. O 2024 m. gruodį pakartotinai bylą nagrinėjęs Apeliacinis teismas pranešė, kad nėra pagrindo panaikinti konkurso laimėtojos statuso. 

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (1)
Girl0339390Prieš 38 d.
Įvertinkite mano jauną putytę, pls! Aš tokia šlapia dabar... -> WWW.17X.FUN
 
Jūsų vardas
Jūsų nuomonė
 .

Ministras: „Rail Balticos“ projektui svarstoma skolintis su ES paramos garantija
Lietuva | 4 min.
E. Sabutis: turime tikslą dar pavasario sesijoje Seimui atnešti Kelių fondo projektą
Lietuva | 2 min.
Skelbiamas „Via Lietuvos“ vadovo konkursas
Transportas | 4 min.
E. Sabutis: Lietuvai pavyko tapti Baltijos šalių lydere eismo saugumo srityje
Lietuva | 2 min.
Klaipėdai – daugiau nei 7 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų
Klaipėda | 2 min.
ES tariasi dėl griežtesnių bausmių KET pažeidėjams
Pasaulis | 2 min.
Susisiekimo ministerija skyrė 583,2 mln. eurų šalies keliams
Lietuva | 2 min.
E. Sabutis: reaguojant į šiandienos iššūkius, reikia gerinti ES ir NATO bendradarbiavimą
Politika | 2 min.
Teismo išteisintas M. Sinkevičius dirba kelių infrastruktūros įmonėje
Politika | 2 min.
E. Sabutis Estijoje aptarė sklandesnį projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą
Lietuva | 2 min.
Ministerija suplanavo per trejus metus keliams paskirstyti per 1,5 mlrd. eurų KPPP lėšų
Lietuva | 4 min.
Susisiekimo ministras neatmeta, kad „e-tolling“ sistemą kurti galėtų pati „Via Lietuva“
Politika | 2 min.
Papildomas komercinio transporto apmokestinimas keliuose: kelininkai – palaiko, vežėjai – vertina skeptiškai
Lietuva | 2 min.
Vyriausybės planuose – iki liepos mėnesio įkurti Kelių fondą
Politika | 2 min.
Briuselyje viešintis E. Sabutis siūlo kurti ES svarbios infrastruktūros sąrašą
Lietuva | 2 min.
Karas tarp T. Katkaus ir „Via Lietuvos“: „apleistus“ kelius Telšių r. meras „pažymėjo“ stendais su bendrovės kontaktais
Lietuva | 3 min.
Rajoniniams keliams tvarkyti šiemet ministerija skirs daugiau nei 200 mln. eurų
Lietuva | 2 min.
Seimo komitetas palaiko siūlymą įpareigoti paspirtukininkus dėvėti šalmus
Lietuva | 2 min.
Buriama darbo grupė, sieksianti išgryninti ministerijoms bei savivaldai prioritetinius infrastruktūros projektus
Politika | 2 min.
VMU įsigijo daugiau kaip 2,5 km laikinųjų kelio plokščių
Lietuva | 2 min.