Vilniaus miesto savivaldybė tikisi jau šiemet pradėti reikšmingą transporto infrastruktūros pertvarką Ukmergės, Ozo ir Siesikų gatvių sankryžos mazge. Čia atsiras ne tik naujos žiedinės sankryžos, dviračių takai, pertvarkytos viešojo transporto stotelės, bet ir du didelės apimties statiniai – pėsčiųjų viadukas bei požeminė perėja.
Tačiau kartu kyla natūralus klausimas, kam skirta ši infrastruktūra. Vienas pagrindinių planuojamos pertvarkos motyvų – užtikrinti patekimo galimybes į šalia iškilsiantį daugiafunkcį kompleksą, kurio statybos vis dar neaiškios. Ar infrastruktūra bus statoma, net jei stadionas neatsiras?
Projekte numatyta, kad Ukmergės g. ties būsimo stadiono teritorija atsiras požeminė pėsčiųjų perėja ir pėsčiųjų viadukas, jungiantys viešojo transporto stoteles ir skirtingas gatvės puses. Šie objektai, anot Vilniaus miesto savivaldybės, nėra stadiono statybos plano dalis, tačiau daugelyje dokumentų minimi būtent kaip priemonės užtikrinti patekimą į planuojamą daugiafunkcį kompleksą.
Atsakyme portalui Vilniausnaujienos.lt Vilniaus miesto savivaldybės ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas teigia: „Planuojama Ukmergės ir Ozo gatvių dviejų lygių sankryžos su jos prieigomis rekonstrukcija pirmiausia yra skirta užtikrinti sklandų ir saugų eismo mazgo funkcionavimą. Šiuo metu šiame mazge trūksta patogios pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūros, todėl pagal rekonstrukcijos apimtį numatytos pėsčiųjų viaduko ir požeminės perėjos statybos.“
Taigi, infrastruktūra pateisinama ne stadionu, o bendru eismo saugumu ir jungčių trūkumu šioje zonoje.
Anot G. Grubinsko, šiuo metu projektavimo procedūros jau eina į pabaigą, statybos leidimas planuojamas iki šių metų vidurio, o vėliau – rangos darbų pirkimas.
Projektiniuose pasiūlymuose aiškiai įvardijama, kad esama situacija Ukmergės, Ozo ir Siesikų gatvių sankryžos mazge yra problemiška tiek transporto organizavimo, tiek pėsčiųjų saugumo požiūriu. Šiuo metu čia trūksta saugių jungčių ne tik pėstiesiems, bet ir dviratininkams, todėl viena pagrindinių rekonstrukcijos užduočių – izoliuoti jų judėjimo srautus nuo intensyvaus automobilių transporto.
Be to, planuojama atsisakyti nesaugių eismo sprendimų, tokių kaip šviesoforinė sankryža iš Ozo gatvės į Ukmergės gatvės jungiamojo kelio bei nereguliuojamas kairysis posūkis. Jie bus panaikinti, o visa sankryža bus rekonstruota taip, kad joje atsirastų trūkstamos „dobilo tipo“ atlankos ir žiedinės sankryžos. Šie pakeitimai turėtų pagerinti eismo pralaidumą, mažinti spūstis bei eismo įvykių tikimybę.
Projektas taip pat numato viešojo transporto tinklo pertvarką – bus įrengiamos naujos stotelės Ukmergės ir Ozo gatvėse, taip pat atskiros autobusų eismo juostos Ozo gatvėje. Kartu numatoma rekonstruoti Siesikų gatvės atkarpą tarp namų Nr. 1–11 – čia atsiras vienpusis eismas ir gyventojams pritaikyta gyvenamoji zona, visiškai panaikinant tranzitinį automobilių judėjimą.
Svarbi projekto dalis yra naujų pėsčiųjų jungčių įrengimas. Požeminė perėja Ukmergės gatvėje bus įrengta ties naujai planuojamomis stotelėmis, o kiek toliau iškils pėsčiųjų viadukas. Šios dvi jungtys ne tik pagerins saugumą šioje intensyvaus eismo zonoje, bet ir sujungs skirtingas miesto funkcines zonas. Jos užtikrins patogų susisiekimą tiek vietos gyventojams, tiek potencialiems daugiafunkcio komplekso lankytojams, jei pastarasis bus pastatytas.
Visa tai rodo, kad planuojamas projektas nėra vien „tiltas į stadioną“, bet ir kompleksiškas bandymas spręsti įsisenėjusias judumo problemas vienoje aktyviausių sostinės zonų.