Kita | Archyvas

Nusprendė, kaip šiemet Vilniuje spręs transporto problemas

2016-01-25 14:43
Į Lietuvą atkeliavo žiemiški orai. | Karolis Kavolėlis / Alfa.lt
Susiję straipsniai

Susisiekimo problemų Vilniuje apstu, tačiau viena labiausiai erzinančių – transporto spūstys. Ar jas galime išspręsti? Anot Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus, kažkiek tikrai taip, tačiau reikia nepamiršti, kad gyvename Lietuvos sostinėje, tad spūstys – lyg tam tikras sėkmingo didmiesčio požymis.

„Vilnius yra augantis miestas, pagal prognozes gali ir Rygą aplenkti per artimiausią dešimtmetį, o transporto spūstys yra tam tikras augančių miestų požymis, todėl spūstys yra problema, su kuria kasdien susidursime ir kurią, manau, sėkmingai spręsime“, – įsitikinęs sostinės meras.

Apie tai, kaip šiais metais ketinama spręsti susisiekimo problemą, kokie pokyčiai ir naujovės vairuotojų, keleivių ir pėsčiųjų laukia, pasakojo sostinės meras Remigijus Šimašius.



Dideli Vakarinio aplinkkelio lūkesčiai

Šiais metais Vilniaus savivaldybė miesto infrastruktūrai gerinti, miestui tvarkyti ir pan. iš biudžeto žada skirti 69,8 mln. eurų. Anot mero, daugiausia lėšų pareikalaus Vakarinio aplinkkelio III etapo pabaigimas.

„Pagrindinės sumos iš biudžeto yra skirtos Vakarinio aplinkkelio III etapo pabaigimui. Ne kartą esu sakęs, kad eismo sąlygos didžiąja dalimi sunkiausios šiaurės vakarinėje miesto dalyje tarp Molėtų pl. ir Savanorių pr. Iš tikro tai yra labiausiai susiję su aplinkkelio statyba, bet III aplinkkelio etapas ir yra daromas, kad tai miesto daliai labai pagerėtų susisiekimas. Galiu garantuoti, kad kai šių metų rudens pabaigoje bus užbaigtos aplinkkelio statybos, bus labai didelis pagerėjimas. Esame identifikavę šešias pagrindines užsikimšimo vietas, tai trys iš jų tiesiogiai susijusios su Vakarinio aplinkkelio statyba“, – teigė meras R. Šimašius.

Kaip prioritetiniai darbai numatyti darbai ir pietinėje miesto dalyje: Minsko pl., Liepkalnio, Žirnių gatvių sankirtoje žadama dviejų lygių sankryža, tiesa, jų dar teks sulaukti.

„Kol kas tai tik planavimo darbai, bet 2017 metais sėkmingai pereisime prie statybos darbų“, – pridūrė meras.

Tvarkoma kiemų danga, sankryžos, įrengiamos požeminės perėjos

Ruošiamasi tvarkyti ne tik arterines gatves, bet ir daugiabučių kiemus, remontuoti avaringiausias sankryžas, įrengti požeminių pėsčiųjų perėjų.

„Taip pat bus ir mažesnių sutvarkymų – individualaus ir viešojo transporto, atskirų transporto mazgų sutvarkymas, geresnis reguliavimas, taip pat planuojame visus kitus darbus“, – sakė R. Šimašius.

Biudžete numatyta, kad už 2,6 mln. eurų ketinama sutvarkyti 200 problemiškiausių įvažiavimų ir kiemų, o už 1,2 mln. eurų bus suremontuotos penkios avaringiausios sankryžos. Palyginimui pateikiama, kad praėjusiais metais buvo suremontuota tik 10 įvažiavimų į kiemus ir tik trys sankryžos.

Išskiriama Savanorių pr. ir Sausupio g. sankryžos rekonstrukcija, Savičiaus, Bokšto ir Išganytojo bei Kalvarijų ir Vilniaus gatvių rekonstravimas, ketinama įrengti Sidaronių, Varnės, S. Lozoraičio gatves. Požemines perėjas įrengti Pilaitės pr. prie prekybos centro „Pupa“ ir Laisvės pr. prie prekybos centro „Merkurijus“.

Gerinant susisiekimą, ne visur ketinama skirti dideles lėšas iš biudžeto, siekiama kuo efektyviau panaudoti turimą potencialią, pavyzdžiui, žmogiškuosius resursus.

„Matau, kad ir analitinis potencialas išnaudojamas ne visuomet iki galo, nes kai kur matosi, kad maži patvarkymai leido pasiekti pagerėjimą, pavyzdžiui, Savanorių žiedo statistika rodo geresnius rezultatus arba, pareguliavus kai kuriuos šviesoforus, pagerėjo situacija, tai ieškome ir paprastų sprendimų“, – sakė jis.

Viešojo transporto sistemoje grįš privatus vežėjas

Tarp prioritetinių darbų numatyta patogesnis viešasis transportas, atnaujinti dviračių ir pėsčiųjų takai. Viena įdomesnių naujienų, kad į viešojo transporto sistemą po trejų metų pertraukos bus sugrąžinti privatūs vežėjai.

„Vilniaus viešasis transportas turi turėti pokyčių efektyvesnio valdymo link – iki vasario vidurio planuojame paskelbti konkursą dalies maršrutų, tiksliau, kilometrų aptarnavimui, pritraukiant privatų vežėją į Vilniaus miestą. Tai nebūtų atskirų maršrutų pardavimas, kalba eina apie vežėją, kuris visiškai dalyvautų sistemoje ir būtų atsiskaitoma už kilometrus. Viešojo transporto keleiviai net nepajus, į kurį autobusą įsėdo (privataus vežėjo ar savivaldybės – Alfa.lt past.), aišku, naujam vežėjui bus keliami atitinkami reikalavimai autobusams. Naujas vežėjas leistų atsisakyti pačių neefektyviausių, seniausių transporto priemonių ir atnaujinti parką. Privatus vežėjas aptarnautų apie 15 proc. visų esamų maršrutų“, – pasakojo meras.

Jo teigimu, taip pat vyksta derybos su Susisiekimo ministerija dėl Europos Sąjungos lėšų panaudojimo įsigyjant naujų autobusų.

„Tikimės, kad pavyktų įsigyti apie 90–100 naujų autobusų, bet tai turbūt jau įvyktų 2017 metais“, – teigė R. Šimašius.

Dviratininkams proveržį žada tik kitąmet

Vis dėlto, kalbant apie dviračių takus, nuostabą kelią numatytos lėšos jų infrastruktūrai gerinti. Šiais metais skirta 20 tūkst. eurų – už šiuos pinigus tikimasi suremontuoti 200 probleminių dviračių takų vietų.

Ne kartą buvo pabrėžiama, kad dviratis sostinėje šiltuoju metų laiku gali tapti puikia alternatyva, todėl numatytos lėšos dviračių takų infrastruktūrai gerinti piktina dviratininkus.

Anot jų, už skirtas lėšas tikėtis sutvarkyto bent vieno dviračių tikriausiai net neverta, todėl dviratininkai vėl bus užmiršti.

Visgi jau ir anksčiau meras R. Šimašius yra teigęs, kad, gerinant apgailėtiną dviračių takų būklę, trūksta ne pinigų, bet logiško planavimo, o didžiausio proveržio tikimasi tik kitais metais.

Visgi teigiama, kad ketinama įrengti naują dviračių taką nuo Geležinio Vilko g. iki Gedimino pr.

Pirmą kartą per trejus metus gali apsidžiaugti pėstieji: šiais metais iš biudžeto numatyta skirti 358 tūkst. eurų – įrengti 7 km naujų šaligatvių.

ALFA.TV REKOMENDUOJA