Lietuva ketino išpirkti iš Norvegijos kompanijos „Hoegh“ nuomojamą tanklaivį-dujų saugyklą „Independence“. Kyla klausimas, kokia tada jame būtų iškelta vėliava. „Šiandien žiūrint iš verslo perspektyvos jame kabinti Lietuvos vėliavą būtų nesąmonė“, – sakė Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka.
Ir Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) pirmininkas Petras Bekėža sutinka su tuo, kad Lietuvos vėliava „Independence“ nebūtų gerai.
„Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro, jūrininkams dienpinigių jame mokėti nebūtų galima. Jie mokami tik išplaukus iš Lietuvos teritorinių vandenų arba tada, jeigu laivas atplaukia į Lietuvos uostą paimti krovinio ar jo iškrauti. Vadinasi, beveik pusė atlyginimų jūrininkams nebūtų mokama. Dėl maitinimo irgi kiltų daugybė klausimų, papildomai būtų apmokestinamas laivo savininkas. Kadangi laivas neplaukioja, greičiausiai laivo pajamos būtų apmokestinamos kranto įmonės pajamų mokesčiu. Ir dar daugybė visokių niuansų išlįstų „Independence“ iškėlus Lietuvos vėliavą. Greičiausiai tokiu atveju laivas taptų paprasčiausia mūsų šalies kranto gamykla“, – mano P. Bekėža.
„Jeigu AB „Klaipėdos nafta“ bandys tą laivą išpirkti, ji turės skolintis pinigų. Kyla klausimas, ar bankai sutiks skolinti, jeigu šiame laive bus Lietuvos vėliava. Skolintojui gali būti suprantamesnė, pavyzdžiui, Kipro jurisdikcija. Visko gali būti, kad bankai gali pradėti reguliuoti tą dalyką“, – mano G. Kutka.
Jeigu bankai nebūtų kliūtis, laivo savininkas galėtų spręsti, kokią jam vėliavą rinktis. Tada būtų pradėtas mokesčių vertinimas. Asociacijos direktoriaus manymu, šiandien Lietuvos vėliava būtų labai brangi. Pirmiausia iškiltų mokesčių „Sodrai“ klausimas. Šio laivo jūrininkams, jeigu jame būtų Lietuvos vėliava, tektų mokėti visus mokesčius.