2019 m. kovo 9 d. mados pasaulį sudrebins neeilinis įvykis – legendinė lėlė barbė minės jau 60-ąjį gimtadienį. Įtakingi mados namai bei grožio industrijos atstovai šiai progai ruošiasi ištisus metus. Inicijuodami bendradarbiavimą visame pasaulyje, jie siūlo prisiminti, kodėl „Barbie“ tapo ne tik daugelio kartų vaikystės simboliu, bet ir stilinga mados ikona. Kūrybiškai prisidėti prie šios šventės jau šį rudenį yra kviečiami ir žymūs Lietuvos dizaineriai.
Kaip ir kasmet, „Barbie“ gimtadienio išvakarėse didieji mados žurnalai bei tinklaraščiai diskutuoja, kokie lėlės įvaizdžiai per visus metus buvo patys įdomiausi, stilingiausi bei inovatyviausi.
Nors nuomonių yra pačių įvairiausių, daugelis visgi sutinka, kad juodą ir baltą maudymosi kostiumėlį dėvinti pirmoji „Barbie“, rinkoje pasirodžiusi 1959 m., yra viena iš geidžiamiausių. Beje, ji buvo kurta pagal žymiojo Holivudo modelio Jayne Mansfield portretą.
Lėlė, užkariavusi pasaulį
Apkeliavusi daugiau nei 150 pasaulio šalių, „Barbie“ užkariavo ne vienos kartos mergaičių širdis. Net ir tokios iškilios damos, kaip Condoleezza Rice, Ivanka Trump, yra prisipažinusios vaikystėje žaidusios su „Barbie“.
Per šešis sėkmingus gyvavimo dešimtmečius lėlė-legenda ne kartą keitė savo siluetą, o prie idėjų dirbo garsūs pasaulio dizaineriai bei mados namai.
Nenuostabu, kad „Barbie“ kolekciją šiandien sudaro net keli šimtai skirtingų modelių, už dalį jų kolekcionieriai yra pasiryžę pakloti dešimtis tūkstančių JAV dolerių siekiančias sumas. Ypatingą vertę turi unikalūs, žymių mados namų kurti modeliai.
Pavyzdžiui, australų juvelyro Stefani Centuri sumodeliuota lėlė „Barbie“, seginti vėrinį su rožiniais deimantais, aukcione buvo parduoda už daugiau nei 300 tūkst. dolerių. Ji buvo kurta, siekiant surinkti pinigų krūties vėžio tyrimų fondui. Beje, tokios ir panašios iniciatyvos yra ir toliau sėkmingai plėtojamos visame pasaulyje.