Verslas | Transportas | 2 min.

„Statyk ir važiuok“ aikšteles siūloma finansuoti iš Kelių programos

Alfa.lt
2019 m. balandžio 28 d. 15:59
Statyk ir važiuok paslaugos aikštelė. | Edvard Blaževič

Seime svarstoma idėja, kad nemokamų „statyk ir važiuok“ tipo automobilių ir dviračių aikštelių (angl. park&ride ir bike&ride) įrengimas, Seimui pritarus, būtų finansuojamas iš Kelių programos lėšų.

Susisiekimo ministerija mano, kad tokios aikštelės padės spręsti kamščių didmiesčiuose problemas, tačiau kai kurie Seimo nariai tuo abejoja. Vieni mano, kad lėšų aikštelėms įrengti paprasčiausiai neužteks, kiti sako, kad jos bus nepaklausios.

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas šią savaitę pritarė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms, leidžiančioms tokias aikšteles finansuoti iš vietinės reikšmės keliams skiriamų lėšų. Galutinį sprendimą Seimas priims gegužę.

Ministerija: aikštelės mažins kamščius

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vyriausiasis patarėjas Tomas Pilukas sako, kad tokios aikštelės, skirtos automobiliui arba dviračiui palikti ir tęsti kelionę viešuoju transportu, labiausiai reikalingos prie didmiesčių.

„Skatinant miestą išlaisvinti nuo kamščių“, – sakė ministerijos atstovas komiteto posėdyje, svarstant tokių aikštelių finansavimą iš Kelių priežiūros ir plėtros programos numatančias pataisas.

Pasak jo, Vilniuje tokių parkavimo vietų jau yra.

„Tai aikštelės šalia miesto, kur gyventojai galėtų atvažiuoti su nuosavu transportu, palikti jį ten, už parkavimą susimokėję, kaip dabar Vilniuje (...), gauna teisę važiuoti viešuoju transportu“, – aiškino T. Pilukas.

Anot jo, tokiose aikštelėse verslininkai, susitarę su savivalda, galėtų nuomoti ir paspirtukus.

„Tų aikštelių patrauklumas priklauso nuo savivaldos, jeigu savivaldybės pradės taikyti, kaip daro visa Europa, politiką neįsileisti į senamiesčius privataus transporto, riboti dyzelinio transporto patekimą į miestus, tai neišvengiamai šitos aikštelės bus populiarios“, – tvirtino T. Pilukas.

Parlamentarai abejoja

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcijos narė Rita Tamašunienė abejoja, ar vietinės reikšmės keliams tvarkyti skiriamų lėšų užteks šiems projektams, nes, anot jos, milijoninės lėšos išleidžiamos kelių registracijai ir kitiems darbams, finansuojamiems iš to paties šaltinio.

Konservatorius Andrius Kubilius suabejojo, ar visuose miestuose tokios aikštelės reikalingos: „Kiek čia Lietuvoje yra tų miestų, kuriuose įsivaizduojam jas... Nuo Rokiškio iki Biržų pradedant? Pasvaly įrengsime?“

„Lietuvoje yra gal du ar pustrečio miesto, Vilnius, Kaunas ir gal Klaipėda, kur aikštelių poreikis būtų aktualus dėl kamščių“, – vėliau BNS sakė jis.

A. Kubiliaus teigimu, Vilniuje tokios aikštelės nepopuliarios, nes nesutvarkytas viešasis transportas, neapribotas įvažiavimas į miesto centrą ar senamiestį.

Aikštelių populiarumas Vilniuje auga

Susisiekimo ministerija neturi duomenų, kiek Lietuvoje jau yra įrengta tokių aikštelių.

„Sunku pasakyti, nes ne visiems Lietuvos miestams jos aktualios. Žinoma tik, kad Vilniaus miesto savivaldybė įrengė tris tokio tipo aikšteles“, – BNS nurodė ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovas Vladislavas Kondratovičius.

Bendrovė „Susisiekimo paslaugos“ BNS pranešė, kad šiemet sausį-kovą aikštelėse apsilankė daugiau kaip 7 tūkst. automobilių. 2017 metų antrąjį pusmetį, kai jos pradėjo veikti, jomis naudotasi 1,75 tūkst. kartų, o 2018 metais – 16,5 tūkst.

Susisiekimo ministerija BNS informavo, kad šiais metais vietinės reikšmės keliams, įskaitant ir rezervo lėšas, bus skirta apie 155 mln. eurų. 

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (0)
 .

Jūros kabeliui su Vokietija bus siekiama gauti europinį finansavimą, sako Ž. Vaičiūnas
Lietuva | 2 min.
Ūkininkai – už finansavimo Žemės ūkio rūmams nutraukimą: tai kišeninė organizacija, bučiuojanti ranką valdžiai
Žemės ūkis | 8 min.
Dalis valdančiųjų siūlo Žemės ūkio rūmams nebeskirti finansavimo iš biudžeto
Politika | 2 min.
R. Bridikis: be tinkamo finansavimo VSD veiklos stiprinimas neįmanomas
Politika | 2 min.
K. Budrys: Europa pagaliau bunda supurtyta strateginių lūžių pasaulyje
Politika | 2 min.
Seimo salėje – liberalų raginimai R. Šadžiui: su mokesčių pakeitimais kartu neškite ir siūlymus dėl konkrečių lėšų gynybai
Politika | 2 min.
Seimas svarstys siūlymą teismų sprendimų nevykdančių sporto organizacijų nefinansuoti biudžeto lėšomis
Politika | 2 min.
Ministerija stabdo remonto darbus šešiuose objektuose: sieks sutaupyti 15 mln. eurų
Lietuva | 2 min.
G. Paluckas neigiamai vertina ES sprendimą neremti „dronų sienos“ iniciatyvos: lieka tik apgailestauti
Lietuva | 2 min.
Vilniuje atsiras naujų grafičių, jiems piešti 82 tūkst. eurų skirs savivaldybė
Vilnius | 2 min.
K. Budrys: efektyviausia priemonė įtikinti NATO nares didinti gynybos išlaidas yra JAV prezidentas
Politika | 2 min.
Kultūros ir meno projektams uostamiestyje – daugiau nei 1,2 mln. eurų finansavimas
Klaipėda | 2 min.
Klaipėdai – daugiau nei 7 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų
Klaipėda | 2 min.
Siūloma teismų sprendimų nevykdančių sporto organizacijų nefinansuoti biudžeto lėšomis
Lietuva | 2 min.
ŠMSM: šiemet į profesinio mokymo infrastruktūrą planuojama investuoti 38 mln. eurų
Švietimas | 2 min.
Viceministrė: kasmet Lietuvoje planuojama parengti po 10 šunų vedlių
Lietuva | 2 min.
JAV atkūrė ieškinį teismui padavusio Laisvosios Europos radijo finansavimą šiems metams
Pasaulis | 2 min.
Seimas svarstys prezidento siūlymus dėl didesnės centrinio banko pelno įmokos gynybai
papildyta
Politika | 2 min.
Kelių infrastruktūros finansavimo reforma: naujai kuriamas Kelių fondas
Finansai ir investavimas | 2 min.
JAV sumažinus paramą UNAIDS, kyla pavojus milijonų žmonių gyvybėms
Pasaulis | 2 min.