Verslas | Technologijos | 3 min.

Kas yra iš E. Musko „X“ tūkstančiais vartotojus viliojantis „Bluesky“?

Alfa.lt
2024 m. gruodžio 14 d. 15:03
„Bluesky“ - naujas „X“ konkurentas. | Scanpix

Socialinis tinklas „X“, iki kol jį nusipirko verslininkas Elonas Muskas žinomas kaip „Twitter“, praranda milijonus vartotojų, kai tuo metu jo konkurentas „Bluesky“ milijonais augina savo naująją auditoriją. Kas yra šis naujas socialinis tinklas ir kodėl jis tampa patrauklesnis, nei „X“?

„Bluesky“ įkurtas 2019 m. buvusio „Twitter“ vadovo Jacko Dorsey, tačiau tuo metu jis dar buvo uždaras – vartotojai galėjo prisijungti tik gavę pakvietimą. 2021 m. socialinis tinklas tapo atviras visiems, dabar jo vadovas yra Jay Graberis, o juo naudojasi apie 18 mln. vartotojų.

„Bluesky“ kaip socialinio tinklo principas yra panašus į „X“ – vartotojai gali dalintis riboto ženklų skaičiaus žinutėmis ar paveiksliukais, dalintis kitų patikusiais įrašais, tačiau jiems taip pat suteikiama daugiau kontrolės apie tai, kas mato jų skelbiamą informaciją ir kokį turinį mato patys vartotojai savo sraute. „Bluesky“ – tai socialinė žiniasklaida, kokia ji turėtų būti“, – teigiama socialinio tinklo interneto svetainėje.

Kaip praneša leidinys „The Guardian“, nuo spalio „X“ paliko 2,7 mln. aktyvių vartotojų (8,4 proc.), o „Bluesky“ savo vartotojų skaičių išaugino 2,5 mln. (1064 proc.). Srautų pokyčiai itin paspartėjo po lapkričio pradžioje vykusių JAV prezidento rinkimų, kuriuos laimėjo respublikonas Donaldas Trumpas. Nėra aišku, ar visi „X“ palikę žmonės iš tiesų perėjo į „Bluesky“, tačiau akivaizdu – E. Musko vadovaujamo tinklo populiarumas sparčiai krenta žemyn, o tuo naudojasi jo konkurentai, įskaitant ir „Bluesky“.

Anot ekspertų, „X“ vietos ant pjedestalo užleidimas „Bluesky“ gali vykti dėl to, kad vis mažiau pasitikima E. Musku, kuris naujoje D. Trumpo administracijoje turi nemažai įtakos, taip pat dėl to, kad „X“ tampa radikalių nuomonių „aido kambariu“ (angl. echo chamber), kur racionaliems, faktais grįstiems argumentams ar diskusijoms lieka vis mažiau vietos. Su E. Musko ir MAGA sekėjų nuomone nesutinkantys „X“ vartotojai, ypač žurnalistai ir politikai, kartais susiduria su spaudimu ar grasinimais. Socialiniame tinkle taip pat sparčiai plinta misinformacija bei dezinformacija, su kuria darosi vis sunkiau kovoti.

„X“ iki šiol paliko ir į „Bluesky“ perėjo nemažai JAV garsenybių, tarp jų – aktoriai Markas Hamillas, Benas Stilleris ir Barbra Streisdand, režisieriai Mike'as Flanaganas ir Guillermo del Toro, rašytojas Stephenas Kingas, atlikėja Lizzo. Tiesa, ne visi santykius su „X“ nutraukia galutinai – štai JAV politikė Alexandria Ocasio-Cortez pasiliko senąją „X“ paskyrą, kurioje džiaugėsi, kaip greitai kyla jos sekėjų skaičius „Bluesky“ – ji tapo pirmąja naujojo socialinio tinklo vartotoja, kurios sekėjų skaičius perkopė milijoną. „Žmonės palieka „Twitter“, nes tai nebėra smagu ir niekas nėra priverstas būti platformoje, kuria nesidžiaugia, – „Bluesky“ rašė ji. – Tai nėra raketų mokslas.“

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (5)
 .