Verslas | Transportas | 5 min.

Autonominės transporto priemonės viešajame transporte: savivaldybės domisi „Renault Group“ technologijomis

Pranešimas žiniasklaidai
2025 m. kovo 14 d. 10:00
 | Bendrovė
Susiję straipsniai

2024 m. gegužę „Renault Group“ atskleidė savo autonominių transporto priemonių strategiją ir kartu su partnere „WeRide“ pradėjo precedento neturintį eksperimentą atviruose keliuose Europoje. Šiame bandyme dalyvavo du autonominiai mikroautobusai, vežioję žmones per „Roland-Garros“ teniso turnyrą.

Šis pirmasis plataus masto bandymas, kurio metu nuvažiuota 1000 km ir pervežta beveik 700 žmonių, parodė technologijos brandą ir šio keleivių vežimo sprendimo aktualumą.

Po šio sėkmingo eksperimento daugelis judumo rinkos dalyvių (vietos valdžios institucijos, transporto operatoriai, privačių objektų valdytojai ir t. t.) išreiškė susidomėjimą šiuo sprendimu savo teritorijoje. Europoje, pavyzdžiui, Ciuriche (Šveicarija), Valensijoje (Prancūzija) ir Barselonoje (Ispanija), jau vykdomi nauji eksperimentai. Netrukus bus paskelbta apie dar kelis.

Didžiulio Europos miesto širdyje

Kovo 10–14 d. „Renault Group“ ir „WeRide“ suteikia visuomenei galimybę susipažinti su ateities judumu mieste – du autonominiai elektriniai mikroautobusai važiuos 2,2 km ilgio atviru keliu pačiame Barselonos centre.

Eksperimentas, kurio metu kuriami autonominiai maršrutiniai autobusai tankiai apgyvendintoje ir sudėtingoje miesto aplinkoje, parodo naujų technologijų, skirtų automatizuotoms viešojo transporto paslaugoms, brandą.

Kartu atskleidžiama „Renault Group“ Europos viešojo transporto ateities vizija: autonominės transporto priemonės pagerins gyvenimą mieste, padidins prieinamumą ir užtikrins efektyvesnį bei tvaresnį judumą.

Lengvesnis judumas priemiesčiuose

Po kovo 10 d.–balandžio 19 d. vykusio eksperimento planuojama nuo 2025 m. liepos pradėti teikti komercines 4 lygio automatizuotų maršrutinių taksi paslaugas.

„beti“ (Prancūzijos privatus viešojo transporto operatorius), „Macif“ (transporto priemonių draudikas ir „beti“ partneris), „WeRide“ ir „Renault Group“ diegia pirmąjį aukšto lygio automatizuotą judumo tinklą Valanse (Prancūzija), kad sujungtų TGV geležinkelio stotį su didžiąja dalimi ją supančio 162 ha ploto verslo parko.

Bendrovė

3,3 km ilgio atviras dviejų maršrutinių autobusų maršrutas atitinka konkrečius Valanso TGV stoties naudotojų, taip pat 150 įmonių ir 3 tūkstančių jų darbuotojų poreikius, nes sujungia stotį, atokiau esančią ilgalaikio automobilių stovėjimo aikštelę ir verslo parko maitinimo centrą.

Šis beprecedentis keturių didelių partnerių bendradarbiavimas įgyvendina bendrą prieinamo automatizuoto judumo viziją, kuri atveria kaimo ir priemiestines vietoves, spartina ekologinę pertvarką ir palengvinti gerina galimybes pasiekti darbą, naudotis sveikatos priežiūros, švietimo ir laisvalaikio paslaugomis...

Privati teritorija su aukštais saugumo reikalavimais

Ciuricho oro uoste (Šveicarija) nuo 2025 m. sausio vykdomu „WeRide“ eksperimentu siekiama palengvinti darbuotojų keliavimą tarp terminalų. Ši iniciatyva rodo, kaip autonominės technologijos gali veiksmingai veikti sudėtingoje aplinkoje, kurioje taikomi aukšti saugumo standartai, pavyzdžiui, tokie, kokių reikalaujama oro uostuose.

„Renault Group“ ir autonominė transporto priemonė

„Renault Group“ laikosi pragmatiško ir diferencijuoto požiūrio į autonomines transporto priemones, iš pradžių atskirdama individualių transporto priemonių ir viešojo transporto poreikius.

Dabartinėmis rinkos sąlygomis individualių transporto priemonių atveju grupė daugiausia dėmesio skiria rinkoje pirmaujančioms pažangioms pagalbos vairuotojui sistemoms (angl. „Advanced Driver Assistance Systems“, ADAS), tokioms kaip adaptyvioji greičio palaikymo sistema ar eismo juostos išlaikymo sistema. Šios L2 ar net L2+ lygio pagalbinės sistemos didina saugumą ir komfortą, o vairuotojui belieka rūpintis vairavimu.

Tačiau „Renault Group“ prioritetu laiko judrumą ir toliau atidžiai stebi pokyčius, ypač susijusius su išlaidomis ir taisyklėmis, todėl, susiklosčius tinkamoms rinkos sąlygoms, galės pasiūlyti individualiems automobiliams skirtus aukštesnio lygio autonomijos sprendimus.

Viešojo transporto srityje „Renault Group“ artimiausiu metu ketina pasiūlyti 4 lygio autonomines transporto priemones, galinčias valdyti savo vairavimo užduotis eksploatacinio projektavimo srityje, su nuotoline priežiūra, bet be operatoriaus transporto priemonėje. Plečiantis mažos taršos zonoms, miestai ir valdžios institucijos susidurs su naujais viešojo transporto iššūkiais. Apskaičiuota, kad per ateinantį dešimtmetį reikės kelių tūkstančių autonominių elektrinių mikroautobusų. Įvairiais bandymais įrodyta, kad šie autonominiai elektriniai mikroautobusai, galintys savarankiškai valdyti vairavimo užduotis eksploatacinio projektavimo srityje, yra veiksmingi ir siūlo lanksčią, saugią ir tvarią alternatyvą be anglies dioksido.

Būdama judumo be anglies dioksido technologijų pradininkė, „Renault Group“ svarsto galimybę iki 2030 m. pasiūlyti robotizuotą elektrinių mikroautobusų platformą, į kurią būtų galima integruoti specializuotų partnerių automatizavimo sprendimus.

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (0)
 .

Kylančios kainos laikomos sąžiningomis, jei užtikrinama kokybė
Komentarai | 4 min.
Vilniečiai piktinasi naujomis viešojo transporto kainomis: ką apie jas pasakytų lenkai, suomiai ar estai?
Pasaulis | 7 min.
Vilniaus Tarybai ruošiantis priimti sprendimą dėl viešojo transporto bilietų kainos Žalieji rengs piketą
Vilnius | 2 min.
Ne viešasis transportas turi brangti: ar bus priimtas „spūsties mokestis“ įvažiuojantiems į Vilniaus centrą?
Lietuva | 5 min.
Vilniaus rajone nuo vasario keičiasi viešojo transporto kainos: vienos mažiausių Lietuvoje
Vilnius | 3 min.
Vilniuje vyks protesto akcija prieš planus kelti viešojo transporto bilietų kainas
Vilnius | 2 min.
Vilniuje ketinama didinti viešojo transporto bilietų kainas, dalis jų augtų bene dvigubai
papildyta
Vilnius | 4 min.
Vilniaus savivaldybė ketina kelti viešojo transporto bilietų kainas
Vilnius | 2 min.
Vilniaus miesto taryba patvirtino darnaus judumo plano veiksmų planą iki 2027 m.
Transportas | 4 min.
Kaune dar metus ukrainiečiai viešuoju transportu galės važiuoti nemokamai
Kaunas | 2 min.
Vilnius svarsto: nemokamas viešasis transportas ukrainiečiams – ir 2025-aisiais?
Vilnius | 2 min.
Pasaulinė viešojo transporto diena: Vilniaus ir pasaulio sprendimai tvariam judumui
Vilnius | 4 min.
Viešojo transporto šildymas Vilniuje: kokių temperatūros normų privaloma laikytis?
Vilnius | 2 min.
Naujojoje Vilnioje laikinai uždaroma geležinkelio pervaža: autobusų keleiviai turės išlipti ir pereiti į kitą stotelę
Vilnius | 3 min.
Į Vilniaus gatves išriedėję nauji troleibusai – jau tempiami techninės pagalbos
Vilnius | 3 min.
Vilniaus troleibusų padangų įdomybės: išleidžiamos dešimtys tūkstančių, bet važinėja ir su restauruotomis
Vilnius | 3 min.
Rudenį Vilniuje kursuos autobusas be vairuotojo
Vilnius | 3 min.
Vilniaus miesto taryba pritarė 73-jų naujų troleibusų pirkimui
Vilnius | 3 min.
Pradedama Vilniaus Lazdynėlių gatvės rekonstrukcija
Vilnius | 2 min.
Vyriausybė siūlo pritarti tik daliai prezidento siūlytų transporto lengvatų
Transportas | 3 min.