Verslas | Transportas | 5 min.

Elektrinio „Renault Master“ ambicijos – pakeisti komercinio transporto rinką

Pranešimas spaudai
2024 m. vasario 6 d. 14:08

„Renault Master“ jau ne vieną dešimtmetį išlaiko lyderystę Europos komercinio transporto rinkoje. Kaskart pasiūlydamas vis kažką naujo, prancūzų gamintojas sugebėjo užkariauti pirkėjų širdis ir nuo 1980-ųjų pardavė daugiau kaip 3 mln. šių furgonų. 2023-iųjų pabaigoje pasirodžiusi ketvirtoji „Master“ karta taip pat diktuoja tendencijas – elektrinė jo versija dėl savo našumo tampa nauju furgonų standartu.

Naujasis „Renault Master“ nuo pat pradžių buvo projektuojamas taip, kad juo būtų galima nuvažiuoti kuo toliau, pakrauti daugiau ir išleisti mažiau. Dėl šios priežasties kūrėjai naujajame „Master“ nusprendė montuoti dviejų dydžių baterijas, optimizuotas pagal talpą, dydį ir masę. Inžinieriai kartu su dizaineriais taip pat iš esmės patobulino furgono aerodinamiką ir panaudojo visiškai naują novatorišką platformą.

  • Naujasis „Renault Master E-Tech Electric“ viena įkrova gali įveikti iki 460 km (pagal WLTP) – tai leidžia jam tapti naujuoju Europos elektrinių furgonų standartu.
  • Furgone sumontuotos dvi baterijos – 40 kWh ir 87 kWh, kurių talpa, dydis ir masė optimizuoti bei leidžia pasiekti maksimalų efektyvumą.
  • Tokį našumą pasiekti pavyko dėl naujojo „Aerovan“ dizaino ir inovatyvios, visiškai optimizuotos platformos, kuri padėjo sumažinti energijos sąnaudas daugiau nei 27 proc.

Furgone galima rinktis iš dviejų baterijų variantų: 40 ir 87 kWh. Akumuliatoriai montuojami į vieną korpusą ir pritaikyti važiavimo reikalavimams tiek mieste, tiek priemiestyje. Be to, jie netrukdo transporto priemonės naudingosios apkrovos talpai, o tai yra esminis kriterijus šiame segmente.

„Renault“ optimizavo furgono nuvažiuojamą atstumą, išspręsdama jį dviem aspektais: įgyvendindama „Aerovan“ vardu pavadintą dizaino koncepciją ir kelių energijos sistemų platformą (apimančią pagrindinį variklį, naujovišką dinaminę stabdymo ir baterijos šilumos valdymo sistemas).

Būtent „Aerovan“ dizainas užtikrina didžiausią efektyvumą šioje kategorijoje, nepriklausomai nuo energijos šaltinio. Furgono SCx rodiklis yra daugiau kaip 20 proc. Mažesnis nei pirmtako, todėl jis patenka tarp geriausiųjų šiame segmente.

Naujasis elektrinis „Renault Master E-Tech“ buvo sukonstruotas vėjo tunelyje. Jo siluetas ir kiekviena detalė buvo išbaigti iki tobulumo. Kuriant prototipus tunelyje praleista tūkstančiai valandų, o vėliau, atsižvelgiant į furgono dydį, sertifikavimo bandymai atlikti lėktuvams skirtame vėjo tunelyje.

Siekiant patenkinti visus profesionalių vairuotojų reikalavimus, buvo patobulintos jėgos agregato charakteristikos: įdiegtas 300 Nm/105 kW variklis ir transmisijos sistema su vienu didžiausių perdavimo koeficientų sunkiųjų elektrinių furgonų rinkoje.

Baterijos šilumos valdymo sistema palaiko pastovią temperatūrą, todėl padidėja baterijos našumas ir pailgėja jo eksploatavimo laikas. Kabinos oro kondicionavimo sistema (kuri yra standartinėje įrangoje) taip pat padeda palaikyti optimalią vidaus temperatūrą ir ilgesnį furgono nuvažiuojamą atstumą tiek vasarą, tiek žiemą.

Dinaminė stabdžių sistema – pirmoji lengvojoje komercinėje transporto priemonėje – taip pat apriboja variklio skyriuje esančių komponentų skaičių (stabdžius įjungia vidinis variklis). Be to, ji ne tik padidina stabdymo efektyvumą, bet ir greičiau reaguoja, todėl pagerėja aktyvioji transporto priemonės sauga.

Atskyrus jėgą, kuria vairuotojas spaudžia pedalą, nuo stabdymo mechanizmo, sistema gali paversti lėtėjimo kinetinę energiją į elektros energiją, kuri įkrauna bateriją ir pailgina nuvažiuojamą atstumą. Tokiu būdu sistema gali surinkti iki 95 kW energijos.

Visi šie patobulinimai itin pagerino efektyvumą: naujasis „Renault Master“ sunaudoja 27 proc. mažiau energijos nei senesnės kartos furgonas, o jo nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP standartą yra 460 km su 87 kWh baterijos versija ir apie 200 km su 40 kWh baterija.

Naujasis elektrinis „Renault Master E-Tech“ gali pasigirti 1625 kg naudingąja apkrova (furgone, kuriam reikalingas B kategorijos vairuotojo pažymėjimas) ir gali vilkti 2,5 tonos svorį. Jo sąnaudos išlieka optimalios – 21 kWh/100 km (WLTP) su 87 kWh baterija.

130 kW nuolatinės srovės greitasis įkrovimas per 30 minučių furgoną leidžia įkrauti tiek, kad jis galėtų įveikti 252 km. 22 kW kintamosios srovės „Wallbox“ įkrovimo stotelė bateriją nuo 10 proc. iki 100 proc. įkrauna per mažiau nei keturias valandas.

Elektrinis „Renault Master E-Tech“ yra vienintelė savo kategorijos transporto priemonė, gaminama Prancūzijoje: visos trys versijos (su vidaus degimo varikliu, elektrinė ir vandenilinė) ir visi kėbulai gaminami iš tos pačios gamybos linijos Batiji gamykloje netoli Meco, Rytų Prancūzijoje.

Naująjį „Renault Master“ bus galima įsigyti nuo 2024 m. pavasario.

ALFA.TV REKOMENDUOJA
Straipsnio komentarai (1)
 .

Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau
Transportas | 6 min.
Tai AUDI, o ne „Audi“: Kinijoje pristatomas naujas prekės ženklas ir pirmasis jo modelis. Techninės savybės – įspūdingos
Transportas | 3 min.
Pristatytas naujasis „Mercedes-Benz CLA“ elektromobilis: pasižymės iki 792 km nuvažiuojamu atstumu
Transportas | 7 min.
Debiutuoja vien elektra varomas „Toyota C-HR+“: bus siūlomas ir 343 AG „išspaudžiantis“ modelis
Transportas | 6 min.
Pristatytas elektrinis „Volvo ES90“: kokiai klasei jį priskirtumėte?
Transportas | 6 min.
Elektromobilių varžybose „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ – neįprasti dalyviai
Autosportas | 4 min.
Eleketromobiliu iš Nordkapp į Europos geografinį centrą: tai jau nebėra iššūkis
Kelionės | 4 min.
Brandaus amžiaus lietuvių svajonių automobilis – hibridas, jaunimo – dyzelinis
Transportas | 3 min.
„Škoda“ pristatė naująjį „Enyaq“ – elektromobilį su SUV ir SUV kupė kėbulais
Transportas | 6 min.
„Renault 5 Turbo 3E“ – lyg raketa: 500 AG ir vos 3,5 sekundės iki 100 km/val.
Transportas | 3 min.
Lietuvoje jau galima užsisakyti „Renault 5 E-Tech electric“
Transportas | 4 min.
ES muitai kinų elektromobiliams lėtins šių transporto priemonių pigimą
Pasaulis | 2 min.
Paryžiaus parodoje – universaliojo elektrinio „Renault 4 E-Tech“ premjera
Transportas | 7 min.
Vandeniliu varomas „Renault Master“: 700 km nuvažiuojamas atstumas ir vos 5 minučių įkrovimas
Transportas | 4 min.
Elektromobilių varžybos finišavo Palangoje – pergales šventė „Porsche“, „Mercedes“ ir BMW ekipažai
fotogalerija
Autosportas | 3 min.
Vilniuje startavo dešimtosios „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybos
Autosportas | 4 min.
„BMW X“ serijos elektromobilis galės būti naudojamas kaip elektros šaltinis namuose
Transportas | 3 min.
Išankstinių užsakymų – už daugiau nei 850 mln. dolerių: skraidantis automobilis sukėlė ažiotažą
Transportas | 3 min.
Elektromobilis „Renault Scenic E-Tech Electric“ išrinktas 2024-ųjų Euopos Metų automobiliu
Transportas | 3 min.
Kada matysime elektromobilių revoliuciją: stabdžius spaudžia ir nepajėgūs elektros tinklai
Transportas | 8 min.