Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pripažino – jau netrukus iš valstybinės reikšmės kelių pradings 139 „inkilais“ liaudiškai vadinami stacionarūs greičio matuokliai. Jų nuspręsta atsisakyti pasibaigus įrangos nuomos sutarčiai, kurios pratęsimas būtų ekonomiškai nenaudingas.
LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas patikino, kad išmontavus stacionarius greičio matuoklius vairuotojai užmarštyje neliks. Juos vis dar akylai stebės patruliuojantys policijos pareigūnai, taip pat miestuose išliks savivaldybėms priklausantys „inkilai“.
Juolab, Lietuvoje jau nuo 2018-ųjų rugsėjo veikia vidutinio greičio matuoklių sistema. Iki šiol yra įrengta 50 radarų, matuojančių greitį 25-iose atkarpose visoje Lietuvos teritorijoje. LAKD šį modernių greičio matuoklių tinklą žada plėsti – iki kitų metų turėtų atsirasti dar 100 minėtų įrenginių.
Alfa.lt gautas sąrašas atskleidė, kuriuose ruožuose veikiausiai turėtų atsirasti sektoriniai greičio matuokliai, kadangi specifinės kelių atkarpos buvo išrikiuotos prioritetine tvarka. Sudarytame žemėlapyje galite pamatyti 50 ruožų, surinkusių daugiausiai balų prioritetinėje eilėje pagal nustatytus kriterijus.
„Atsižvelgiant į nustatytas eiliškumo nustatymo metodikas, Kelių direkcijos direktoriaus įsakymais yra patvirtintos greičio matuoklių vietų parinkimo ir įrengimo prioritetinės eilės. Greičio matuoklių būsimų vietų prioritetai nustatomi atsižvelgiant į metodikoje aprašytus kriterijus, tokius kaip gyvenvietės tipas, teritorijos užstatymo tankis, eismo intensyvumas, ugdymo įstaigų skaičius, eismo įvykių skaičius“, – Alfa.lt teigė LAKD Intelektinių transporto sistemų skyriaus vedėjas Laurynas Ivinskis.
Kaip veikia vidutinio greičio matavimo sistemos? Viena kamera užfiksuoja automobilį ir važiavimo pro ją laiką, o kita – tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų ir ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį. Jį viršijus, formuojamas pažeidimo protokolas.
Stacionarūs matuokliai praranda savo prasmę
Kelių policijos duomenimis, pernai tiek vadinamais „inkilais“, tiek vidutinio greičio matuokliais ir kitais būdais buvo užfiksuota daugiau nei 400 tūkst. greičio viršijimo atvejų, dėl kurių pradėta administracinė teisena, šią savaitę rašė BNS.
„Kelių policija kaip vykdė, vykdo ir vykdys ateityje nepriklausomai, nuo to, kiek stacionarių greičio matuoklių bus Lietuvos keliuose, kiek jų planuoja būt“, – sakė Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.
Anot jo, momentiniai greičio matuokliai, kai tik buvo įrengti prieš daugiau nei 10 metų, buvo naujoviška ir efektyvi priemonė, tačiau dabar technika pažengusi, todėl vadinami „inkilai“ praranda savo prasmę.