Iš visų 2024-aisiais tikrintų automobilių, daugiausia apgadinimų buvo patyrę „Porsche“ modeliai – net 77,9 proc. visų šios markės automobilių turėjo žalų įrašų. Prabangių automobilių apgadinimų vertė gali siekti 12 tūkst. eurų.
Tai atskleidė automobilių duomenų įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas apie į avarijas dažniausiai patenkančius gamintojų modelius. „carVertical“ platformoje lietuviai kasmet patikrina tūkstančių automobilių istoriją. Šie duomenys padeda sudaryti išsamų šalies naudotų transporto priemonių rinkos paveikslą.
Paskui „Porsche“ daugiausia apgadintų automobilių sąraše rikiuojasi BMW (65,3 proc.), „Subaru“ (64,5 proc.), „Hyundai“ (59,5 proc.) ir „Land Rover“ (55,4 proc.).
„Dažnai automobilis apgadinamas vienoje šalyje, o tada importuojamas į kitą, pigiai sutvarkomas ir parduodamas. Nemažai automobilių po smarkių eismo įvykių į Europą atkeliauja iš JAV. Statistiškai net ir šalies viduje eksploatuojami automobiliai kas 5 ar 10 metų patenka į eismo įvykius. Kadangi lietuviai vidutiniškai tikrina 12,1 metų senumo modelius, galima teigti, kad toks automobilis jau bus patekęs į eismo įvykį bent vieną kartą“, – tyrimą komentavo automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tyrimo duomenimis, rečiausiai į eismo įvykius pakliūva nedideli miesto automobiliai „Fiat“ (32,6 proc.), „Peugeot“ (35,6 proc.) ir „Renault“ (36,5 proc.).
Į eismo įvykį patekusio automobilio patirtos žalos dydis labai priklauso nuo jo markės. Ekonominės klasės automobilius suremontuoti pigiau, todėl jų apgadinimų remonto sąmata bus mažesnė. O prabangaus visureigio remontas, net ir po smulkaus techninio eismo įvykio gali atsieiti tūkstančius eurų.
„Porsche“ automobilių Lietuvoje patirtą žalą draudimo bendrovės vidutiniškai įvertino 12 532 eurais – tai didžiausia apgadinimų vertė iš visų „carVertical“ tikrintų markių. Kitų prekių ženklų automobilių vidutinė žalos suma gerokai mažesnė: „Mercedes-Benz“ – 4874 eurai, o „Land Rover“ – 4598 eurai.
„Porsche“ vidutiniškai turėjo 1,9 žalų įrašų, „Mercedes-Benz“ – 1,7, o „Land Rover“ – 1,8.
Mažiausia vidutine apgadinimų verte tyrime pasižymėjo „Honda“ (2104 eurai), „Seat“ (2197 eurai) ir „Opel“ (2373 eurai).
Tiek Lietuvoje, tiek ir kitose tyrimo šalyse dažniau apgadinami galingi automobiliai. Tai rodo, jog ne visi vairuotojai sugeba įvertinti savo vairavimo įgūdžius ir kartais linkę pernelyg stipriai spustelėti akceleratoriaus pedalą.
„Automobilių pirkėjai dažnai svajoja apie kokį nors konkretų automobilį ir neretai norėdami sutaupyti renkasi praeityje apgadintą modelį. Ne kiekvienas apgadinimas būtinai reiškia, kad automobilio reikia vengti, tačiau istorijos ataskaitoje aptikus žalos įrašų visuomet reikėtų dėl to pasikonsultuoti autoservise“, – sakė M. Buzelis.