Kinijos elektromobilių gamintojas BYD pernai pagal uždirbtas pajamas aplenkė amerikiečių varžovę „Teslą“.
Kinijos bendrovė nurodė, kad jos pajamos 2024 m. siekė 777 mlrd. juanių (107 mlrd. JAV dolerių). Elono Musko „Tesla“ pernai uždirbo 97,7 mlrd. JAV dolerių.
BYD pajamas labiausiai augino hibridinių transporto priemonių pardavimas. Be to, BYD neseniai pristatė pigesnį automobilį, konkuruojantį su „Tesla Model 3,“ kuris ilgą laiką buvo geriausiai Kinijoje parduodamas elektromobilis.
Dėl prieštaringai vertinamos „Teslos“ generalinio direktoriaus politinės veiklos „Teslos“ pardavimai krenta visame pasaulyje. Tuo metu Kinijos automobilių gamintojams Vakarų šalyse taikomi muitai.
Praėjusiais metais BYD pardavė maždaug beveik tiek pat elektromobilių, kiek ir „Tesla“ – atitinkamai 1,76 mln. ir 1,79 mln.
Tačiau Kinijos kompanijos hibridinių automobilių pardavimai daug didesni – 2024 m. visame pasaulyje parduota rekordiškai daug šių automobilių – 4,3 mln.
Šią savaitę BYD pristatė naują modelį, skirtą nukonkuruoti „Teslą“. BYD modelio „Qin L“ pradinė kaina Kinijoje yra 119,8 tūkst. juanių, o pagrindinės amerikiečių „Model 3“ versija kainuoja 235,5 tūkst. juanių.
Praėjusią savaitę BYD įkūrėjas Wangas Chuanfu paskelbė apie naują akumuliatoriaus įkrovimo technologiją, kuri, jo teigimu, galėtų įkrauti elektromobilį per 5 minutes. Palyginimas: įkrauti „Teslą“ naudojant kompresoriaus sistemą užtrunka 15 minučių.
Vasario mėn. BYD paskelbė, kad jos vadinamoji „Dievo akies“ pažangi vairuotojo pagalbos technologija bus nemokama visuose modeliuose. Įmonės, kurią remia veteranas JAV investuotojas Warrenas Buffettas, akcijos šiais metais šoktelėjo daugiau nei 50 proc.
Reakcija į E. Musko veiklą
Pastaruoju metu „Teslos“ pardavimai visame pasaulyje krenta vartotojams protestuojant prieš automobilių gamintojo vadovo veiklą, kai jis buvo paskirtas į Donaldo Trumpo administracijos Vyriausybės efektyvumo departamentą (DOGE), kuris jau atleido šimtus tūkstančių darbuotojų.
E. Muskas taip pat kišosi į politiką užsienyje, pavyzdžiui, viešai rėmė kraštutinių dešiniųjų partiją „Alternatyva Vokietijai“ prieš Vokietijos parlamento rinkimus, kritikuodavo Jungtinės Karalystės politikus, įskaitant ministrą pirmininką Keirą Starmerį.
„Carscoops“ duomenimis, automobilių „Tesla“ pardavimas Vokietijoje vasario mėn. sumažėjo 76,3 proc., kai bendra elektromobilių rinka šalyje išaugo 30,8 proc. Norvegijoje „Teslų“ parduota 44,4 proc. mažiau, kai visų elektromobilių pardavimai išaugo 53,4 proc. Prancūzijoje „Teslų“ pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, nukrito 44 proc. Australijoje „Teslų“ parduota beveik 80 proc. mažiau nei prieš metus.
Pagrindinėje „Teslos“ rinkoje Kinijoje su E. Musku siejamų automobilių pardavimas nukrito 49,16 proc. – nuo 60,3 tūkst. automobilių pernai vasarį iki 30,6 tūkst. 2025 m. vasarį.
Rinkos analitikai pabrėžia, kad šių amerikietiškų automobilių nuosmukį lemia ne tik stipresnė kiniškų automobilių konkurencija, bet ir prieštaringas E. Musko elgesys. Pasipiktinę žmonės nebeperka naujų automobilių „Tesla“. Anksčiau šiuos automobilius įsigiję savininkai bando savaip parodyti panieką E. Muskui. Ant savo automobilių jie „Teslos“ logotipus keičia lipdukais su užrašu: „Nusipirkau savo automobilį prieš Elonui Muskui išprotėjant.“
Pastaruoju metu „Tesla“ Jungtinėse Valstijose tapo vandalizmo taikiniais: šios markės automobiliai apipurškiami dažais, padegami, išdaužomi jų langai ar net apšaudomi. Visi šie veiksmai, kaip įtariama, yra radikali reakcija į prieštaringai vertinamą „Teslos“ generalinį direktorių E. Muską. Dėl to jau beveik 30 proc. išaugo „Teslos“ automobilių draudimas.
Katastrofiškai smukus pardavimams, „Teslos“ akcijų vertė vasario mėn. nukrito beveik trečdaliu, o nusivylę akcininkai reikalauja E. Musko atsakymų dėl bendrovės ateities strategijos.
Neseniai skelbta, kad „Tesla“ pradėjo ieškoti naujo generalinio direktoriaus.