Elonas Muskas kreipėsi į „Teslos“ darbuotojus ir ragino juos neišparduoti kompanijos akcijų, kurių vertė nuo gruodžio vidurio smuko 51 proc.
Milijardierius surengė susitikimą su „Teslos“ darbuotojais, kuris buvo transliuojamas ir per jam priklausantį socialinį tinklą „X“. „Jei skaitote naujienas, atrodo, kad... Armagedonas“, – kalbėjo jis ir pridūrė, kad „Teslos“ laukia neįtikėtinai šviesi ateitis.
„Tesla“ yra vienas iš turtingiausio pasaulio žmogaus verslo imperijos simbolių, jis yra bendrovės generalinis direktorius ir valdo 12,8 proc. akcijų. Nors yra didžiausias akcininkas, jam didėja spaudimas trauktis iš kompanijos vadovo pareigų, nes pats asmeniškai tapo didžiulių problemų priežastimi. Šią savaitę vienas didžiausių „Teslos“ investuotojų Rossas Gerberis %%%%%%%%%%0%%%%%%%%%%.
„Teslos“ automobilių vairuotojai ir kompanijos autosalonai susiduria su neregėta vandalizmo banga Jungtinėse Valstijose, kai padeginėjami, apšaudomi ir kitaip gadinami ir patys elektromobiliai, ir „Teslos“ atstovybės. Šie protestai siejami su E. Musko vaidmeniu vadinamajame Vyriausybės efektyvumo departamente (DOGE), kuris atleidžia dešimtis tūkstančių valstybės tarnautojų ir naikina ištisas įstaigas.
Kitose šalyse – nuo Kanados, Vokietijos iki Australijos – pirkėjai masiškai atšaukia „Teslų“ užsakymus. Vokietijoje „Teslų“ paklausa smuko 94 proc., o tai prilygsta šio prekės ženklo mirčiai didžiausioje Europos Sąjungos ekonomikoje. Europiečiai E. Muską baudžia ir už jo kišimąsi į vidaus politiką, kai prieš rinkimus agitavo už kraštutinės dešinės „Alternatyvą Vokietijai“. E. Muskas yra paramą išreiškęs ir kraštutinėms jėgoms kitose Europos valstybėse.
Danijos pensijų fondas „AkademikerPension“ praėjusią savaitę pareiškė, kad svarsto galimybę įtraukti „Teslą“ į juodąjį sąrašą, kaltindamas E. Musko dalyvavimą JAV ir Europos politikoje, taip pat „Teslos“ poziciją dėl darbo teisių ir susirūpinimą dėl valdybos nepriklausomumo. „Jis viešai rėmė prieštaringai vertinamus politinius veikėjus, skleidė dezinformaciją ir kritikavo vyriausybes“, – sakoma generalinio direktoriaus Jenso Muncho Holsto pareiškime.
Tačiau „Teslos“ problemos susijusios ne tik su E. Musko politine veikla. Ketvirtadienį „Tesla“ JAV atšaukė daugiau kaip 46 tūkst. „Cybertruck“ pikapų, kad pakeistų kėbulo apdailos dalį, kuri gali nukristi važiuojant. Tai toli gražu ne pirmas masinis šių modelių atšaukimas, signalizuojantis apie rimtas „Teslos“ kokybės problemas.
Kalbėdamas su darbuotojais, E. Muskas užsiminė, kad laukia proveržis savavaldžių automobilių srityje ir po penkerių metų autonominės „Teslos“ pasklis po visus žemynus, vyriausybėms sureguliavus šią sritį ir ištobulėjus dirbtiniam intelektui.
Tačiau „Teslos“ vadovas ne kartą nesilaikė tikslų įdiegti savaeigius taksi automobilius. Pirmą kartą jis pažadėjo iki 2017 m. pabaigos užtikrinti visiškai autonomines keliones iš Los Andželo į Niujorką. 2019 m. jis prognozavo, kad iki kitų metų keliuose važinės 1 mln. robotų taksi.