Reaguodami į Jungtinių Amerikos Valstijų užsienio politikos pokyčius švedai masiškai atsiliepė į raginimus nebepirkti pagrindinių JAV produktų, įskaitant „Tesla“, „McDonald's“, „Coca-Cola“, „Nike“ ir „Levi's“, ir nebesinaudoti „Netflix“, „Google“ ir „Airbnb“ paslaugomis.
Pilietinės akcijos iniciatoriai tikisi, kad boikotas gali padaryti poveikį JAV administracijai, o sukurta interneto platforma sudaro galimybę alternatyvą amerikietiškiems produktams. Švedijoje spontaniškai susikūrė keli pilietiniai judėjimai, agituojantys boikotuoti JAV produkciją kaip atsaką į naujausius JAV politikos pokyčius, įskaitant Vašingtono sprendimą sustabdyti paramą Ukrainai ir grasinimus įvesti 25 proc. muito tarifus Europai. Švedai mano, kad amerikietiškų prekių boikotas gali daryti tam tikrą poveikį JAV administracijai.
Boikotuoti JAV gaminius raginančios kelios „Facebook“ grupės Švedijoje greitai sulaukė didžiulio sekėjų palaikymo. Viena grupė „Boykot varer fra USA“ subūrė beveik 67 tūkst. narių. Kita grupė „Bojkotta varor fran USA“ – daugiau kaip 70 tūkst. narių.
Grupės „Bojkotta varor“ iš JAV kūrėja Jannike Kohinoor sakė, kad jautėsi priversta ką nors daryti, nors yra Švedijos pilietė. „Kai negaliu balsuoti JAV rinkimuose ar protestuoti JAV gatvėse, jaučiu, kad turiu kažką daryti“, – sakė ji.
Puslapyje nariai dalijasi rekomendacijomis dėl alternatyvių JAV prekių ir paslaugų variantų, tačiau kai kuriems atsisakyti JAV prekių nėra taip lengva, kaip gali atrodyti iš pradžių.
„Sunku, nes amerikietiška įtaka yra didžiulė. Tai siaubingai sunku. Tada turėtumėte boikotuoti beveik viską, kompiuterius, telefonus, programinę įrangą, drabužius ir maistą, technologijas“, – sakė pirkėjas iš Švedijos.
Kitas pirkėjas teigė suprantąs iniciatyvos prasmę, tačiau pripažino, kad gali būti sunku ją įgyvendinti, nes pirkdami žmonės ne visada susimąsto, iš kur prekė atkeliavo, kas ją pagamino, „nes einate apsipirkti įprastu būdu ir galbūt ne visada galvojate, iš kur tai ateina“.
J. Kohinoor buvo kritikuojama už judėjimo grupės už JAV prekių boikotą sukūrimą platformoje „Facebook“, kuri priklauso Amerikos technologijų konglomeratui „Meta“.
Aktyvistė pripažino, kad šiuo metu nėra geresnės alternatyvos greitai suburti judėjimą, nors tai ir prieštarauja boikoto tikslams.